The concept of corporate social responsibility (CROSBI ID 657477)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Vujić, Vidoje ; Ivaniš, Marija
engleski
The concept of corporate social responsibility
Društveno odgovorno poslovanje čini elementarnu vrijednost uspješnog poslovanja te predstavlja šansu poduzeća da postanu dio globalnog tržišta. predstavlja koncept koji u svojoj osnovi integrira brigu poduzeća za okoliš i društvo, stoga i sve poslovne aktivnosti trebaju biti poduzete u interakciji sa svim zainteresiranim stranama, kako bi se mininmizirale eventualne nepovoljne posljedice odluka menadžmenta ili utjecaji donošenja krive poslovne odluke s negativnim učinkom na pojedince, poduzeće i društvo u cjelini. Društveno-odgovorno poduzeće nastoji uspostaviti ravnotežu interesa poduzeća s jedne strane te interesa društva s druge strane vodeći se temeljnim etičkim principima te poduzimjući samo one poslovne aktivnosti koje će zaštititi i poboljšati društvo izlazeći tako iz okvira prostog služenja samo direktim ekonomskim interesima koji u svojoj konačnici za zadatak imaju ostavriti samo jedan cilj, a to je ostvariti profit pod svaku cijenu. Cilj ovoga rada je istaknuti da koncept društveno odgovornog poslovanja predstavlja elementarnu vrijednost uspješnog poslovanja. Svrha rada je istražiti ulogu i značaj društveno odgovornog poslovanja analizom ključnih dokumenata osnaživanja takva poslovanja u Republici Hrvatskoj i svijetu.
entrepreneurship, social responsibility, ethics
Znanstveni doprinos rada ogleda se u prikazivanju povoljnih poslovnih ishoda i koristi poduzeća koja prihvaćaju i provode u praksi, koncept (politiku) društveno odgovornog poslovanja u funkciji poslovne uspješnosti kao i raznih koristi koje će pored samog poduzeća ostvariti i društvo u cjelini. Koristi koje ima poduzeće su sljedeće: poboljšanje financijskih rezultata, snižavanje operativnih troškova, povećanje imidža (ugleda) poduzeća, povećanje prodaje, veća lojalnost kupaca, povećanje kvalitete procesa rada i produktivnosti, povećanje sigurnosti proizvoda i usluga, veći pristup kapitalu i tržišnim nišama, privlačenje najboljih kadrova, poticanje inventivnosti i inovativnosti. Koristi koje ima društvo: viši stupanj informiranosti, indirektna involviranost u poslovne odluke, kvalitetan i siguran proizvod, sudjelovanje djelatnika u društvenim projektima, sudjelovanje poduzeća u programima obrazovanja, sudjelovanje poduzeća u procesu zapošljavanja, donacije i dobrovoljni prilozi društvenim projektima, razvijanje civilnog društva, demokracija. Koristi koje ima okoliš: pažljivije (racionalno) korištenje prirodnih resursa i neobnovljivih izvora energij
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
Podaci o prilogu
962-981.
2012.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Corporate Governance and Public Policy – Path to Sustainable Future
Zagreb: Sveučilište u Zagrebu
978-9536025-57-2
Podaci o skupu
6 th International conference An Entreprise Odyssey: Corporate Governance and Public Policy – Path to Sustainable Future
predavanje
13.06.2012-16.06.2012
Zagreb, Hrvatska