Važnije značajke o 4PL pružateljima logističkih usluga (CROSBI ID 417353)

Prudky, Ivan Važnije značajke o 4PL pružateljima logističkih usluga / Pavlić Skender, Helga (mentor); Rijeka, Ekonomski fakultet, Rijeka, . 2017

Prudky, Ivan

Pavlić Skender, Helga

Važnije značajke o 4PL pružateljima logističkih usluga

Globalizacija, nagli razvoj informacijskih tehnologija i konstantno ulaganje u ljudske resurse već duži niz godina obilježava kretanja u globalnoj ekonomiji. Logističko tržište nije izuzetak, te se i ovdje događaju nagle promjene koje su najbolje predočene evolucijom klasičnih špeditera u suvremene logističke operatore koji svojim širokim spektrom usluga pokušavaju ne samo zadovoljiti potrebe svojih klijenata, nego svojim poslovanjem stvoriti temelj za nove konkurentske prednosti istima. Sustavna prilagodba svakom pojedinom klijentu izvor je konkurentske prednosti samih logističkih operatora, a u kombinaciji s novim uslugama koje mogu ponuditi, smjestila ih je među glavne aktere stvaranja uvjeta održivog načina poslovanja cijelog tržišta. Fourth-party logistički operatori (4PL) stasaju na tržištu i nameću se kao najprikladnija opcija u rješavanju problema upravljanja opskrbnim lancima. Usprkos utvrđenim pogodnostima koji sa sobom nose, 4PL logistički operatori nailaze na problem nepovjerenja od strane poslovnih subjekata. Mogući problem ovakve pojave je i nedovoljno upoznatost poslovnih subjekata sa samim konceptom 4PL-a. Cilj ovog rada je predstaviti rezultate istraživanja koji bi dali točniju sliku 4PL logističkih operatora, njihovih zadaća i uloga na tržištu. Važno je ukazati na pogodnosti koje donosi poslovna suradnja s 4PL operatorom, koje se u konačnici manifestiraju kroz stvaranje viših standarda roba i usluga u zadovoljenju krajnjih korisnika.

logistički operatori, eksternalizacija, upravljanje lancem opskrbe, koncepti logističkih operatora, 4PL logistički operator

Important characteristics on 4LP logistics providers

logistic operators, outsourcing, supply chain management, logistic operator concepts, 4PL logistic operator