Metodika Jadranke Damjanov - osviještavanje doslovnog vida osjetilnog opažanja (CROSBI ID 246949)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Tokić, Marko
hrvatski
Metodika Jadranke Damjanov - osviještavanje doslovnog vida osjetilnog opažanja
Polazeći od polemike koja se razvila između Matka Peića i Damjanovinih učenika u Telegramu 1961. godine, želi se rasvijetliti smisao Damjanovine metodike nastave povijesti umjetnosti. Jadranka Damjanov smatra da je svrha umjetničkog odgoja osvijestiti ono što se opaža. Obrazloženje je ponudila rezultatima elektronistamografskih istraživanja, koje je sprovela na ispitanicima koji su promatrali moderna umjetničko-likovna djela. Zaključila je da je umjetnost osjetilno razotkrivanje mjere, koje s jedne strane ostvaruje gledatelj, a s druge strane umjetnik. Teza je rada da se Damjanova svojim zaključkom u bitnom udaljava od općeprihvaćenog shvaćanja umjetnosti, prema kojemu je za umjetnost odredbeno samo proizvođenje svojstveno umjetniku.
opažanje ; oči ; elektronistamografija ; odgoj(obrazovanje) ; svijest ; umjetnost
nije evidentirano
engleski
Jadranka Damjanov's Pedagogical Methodology - Becoming Aware of Direct Perception
nije evidentirano
perception ; eyes ; electronystagmography ; nurture (education) ; awareness ; art
nije evidentirano
Podaci o izdanju
Povezanost rada
Filozofija