Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Genius loci u istarskom kiparstvu gotičkog razdoblja – srednjovjekovna baština Istre između “lava” i “orla (CROSBI ID 657592)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Marković, Predrag Genius loci in Istrian Sculpture of the Gothic Period – the Medieval Heritage of Istria Between the “Lion” and the “Eagle” / Genius loci u istarskom kiparstvu gotičkog razdoblja – srednjovjekovna baština Istre između “lava” i “orla // Istra u novom vijeku / Bradara, Tatjana (ur.). Pula: Arheološki muzej Istre, 2017. str. 49-64

Podaci o odgovornosti

Marković, Predrag

hrvatski

Genius loci u istarskom kiparstvu gotičkog razdoblja – srednjovjekovna baština Istre između “lava” i “orla

Izuzev nekoliko vrlo vrijednih i kvalitetnih uvezenih djela u korpusu gotičkog kiparstva Istre postoji veća skupina kamenih i drvenih skulptura koje se po svojim specifičnim stilskim obilježjima mogu smatrati proizvodima domaćih istarskih majstora. Kako je to jasno istaknula Vanda Ekl, te skulpture mahom sjedećih figura, nastale tijekom 15. i početkom 16. stoljeća, karakterizira naglašena kompaktnost volumena, zatvorenost obrisa te suzdržanost u raščlanjivanju površine, odnosno ono što je ona nazvala “mediteransko-kraška crta”. Brojnost primjera i razmjerno velika dosljednost u primjeni takvih oblikovnih principa svjedoči o svjesno provedenom likovnom htijenju koje se i mimo pučkih i rustificiranih ostvarenja javljaju kod niza likovno kvalitetnijih kiparskih ostvarenja. To nam dopušta da te osobine smatramo posebnim, zemljopisno određenimstilskim konstantama Istarskog poluotoka. Reljef s prikazom Bogorodice s Djetetom s dvigradske propovjedaonice pokazuje kako je taj poseban stilski naglasak prisutan već sredinom 14. stoljeća, a Bogorodice iz Ližnjana i Šišana, nastale krajem 15. odnosno početkom 16. stoljeća, pokazuju da je on prisutan i u kasnijim kiparskimostvarenjima.

istarska gotička skulptura, Vanda Ekl, provincijalizirana umjetnost

nije evidentirano

engleski

Genius loci in Istrian Sculpture of the Gothic Period – the Medieval Heritage of Istria Between the “Lion” and the “Eagle”

Izuzev nekoliko vrlo vrijednih i kvalitetnih uvezenih djela u korpusu gotičkog kiparstva Istre postoji veća skupina kamenih i drvenih skulptura koje se po svojim specifičnim stilskim obilježjima mogu smatrati proizvodima domaćih istarskih majstora. Kako je to jasno istaknula Vanda Ekl, te skulpture mahom sjedećih figura, nastale tijekom 15. i početkom 16. stoljeća, karakterizira naglašena kompaktnost volumena, zatvorenost obrisa te suzdržanost u raščlanjivanju površine, odnosno ono što je ona nazvala “mediteransko-kraška crta”. Brojnost primjera i razmjerno velika dosljednost u primjeni takvih oblikovnih principa svjedoči o svjesno provedenom likovnom htijenju koje se i mimo pučkih i rustificiranih ostvarenja javljaju kod niza likovno kvalitetnijih kiparskih ostvarenja. To nam dopušta da te osobine smatramo posebnim, zemljopisno određenimstilskim konstantama Istarskog poluotoka. Reljef s prikazom Bogorodice s Djetetom s dvigradske propovjedaonice pokazuje kako je taj poseban stilski naglasak prisutan već sredinom 14. stoljeća, a Bogorodice iz Ližnjana i Šišana, nastale krajem 15. odnosno početkom 16. stoljeća, pokazuju da je on prisutan i u kasnijim kiparskimostvarenjima.

Istrian Gothic sculpture, Vanda Ekl, provincialized art

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o prilogu

49-64.

2017.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Istra u novom vijeku

Bradara, Tatjana

Pula: Arheološki muzej Istre

978-953-8082-13-9

Podaci o skupu

Nepoznat skup

predavanje

29.02.1904-29.02.2096

Povezanost rada

Povijest umjetnosti