Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Gramatička pismenost nastavnika pripravnika hrvatskoga jezika (CROSBI ID 658107)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Bjedov, Vesna ; Mikić Čolić, Ana Gramatička pismenost nastavnika pripravnika hrvatskoga jezika // Dijete i jezik danas: razvoj pismenosti u materinskom i inom jeziku / Flegar, Željka ; Majdenić, Valentina ; Moritz, Ivana (ur.). Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2017. str. 29-30

Podaci o odgovornosti

Bjedov, Vesna ; Mikić Čolić, Ana

hrvatski

Gramatička pismenost nastavnika pripravnika hrvatskoga jezika

U modernome svijetu pismenost je imperativ te je teško zamisliti život bez uporabe jezika i pisma. S promjenama i razvojem u izvanjezičnom svijetu mijenjalo se i shvaćanje, odnosno određivanje pojma pismenosti pa se tako uz elementarnu pismenost danas govori i o sekundarnoj ili funkcionalnoj pismenosti ‒ razumijevanju pisanih uputa u svakodnevnom životu ‒ te o tercijarnoj pismenosti koja se odnosi na nove tehnologije. Iako je pismenost cjeloživotni proces, temeljna znanja ipak stječemo tijekom formalnoga obrazovanja, a u tom je okruženju uloga nastavnika hrvatskoga jezika presudna za razvoj pismenosti učenika. U ovome radu govorit će se o gramatičkoj pismenosti nastavnika pripravnika hrvatskoga jezika na temelju njihovih pismenih radova na stručnome ispitu. Naime, iako se od nastavnika hrvatskoga jezika očekuje najviši stupanj pismenosti na svim razinama jezičnoga opisa, analizirajući pismene radove nastavnika pripravnika uočeno je odstupanje od gramatičke norme. Na građi od 90 pismenih radova analizirat će se pogrešna uporaba veznika budući (da) i jer, s obzirom na to da, kako… tako, potom pogrešna uporaba prijedloga kroz, s/sa, promjena rekcije glagola koristiti (se), nenormativno pisanje futura prvog kada zanaglasnica slijedi glagol koji završava na ti te položaj zanaglasnice u rečenici. Cilj je rada utvrditi čestotnost tih odstupanja, ali i njihove razloge te utjecaj na razvoj gramatičke pismenosti u učenika. Naime, nedovoljno poznavanje normi standardnoga jezika nastavnici izravno „preslikavaju“ i na svoje učenike čime se dovodi u pitanje i razvoj njihove gramatičke pismenosti. Posebna će se pozornost stoga posvetiti odnosu razine gramatičke pismenosti nastavnika i mogućnosti razvoja pismenosti u učenika.

gramatička pismenost, nastavnici pripravnici hrvatskog jezika, standardni jezik, gramatičke pogreške, pismenost učenika

nije evidentirano

engleski

Grammatical Literacy of Trainee Teachers of Croatian Language

nije evidentirano

grammatical literacy, Croatian language trainee teachers, standard language, deviation from the grammatical norm, student literacy

nije evidentirano

Podaci o prilogu

29-30.

2017.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Dijete i jezik danas: razvoj pismenosti u materinskom i inom jeziku

Flegar, Željka ; Majdenić, Valentina ; Moritz, Ivana

Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku

Podaci o skupu

Dijete i jezik

predavanje

01.12.2017-02.12.2017

Osijek, Hrvatska

Povezanost rada

Filologija