Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

O pristupu vokabularu u nastavi engleskog jezika za pomorce (CROSBI ID 248187)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Plančić, Bisera O pristupu vokabularu u nastavi engleskog jezika za pomorce // Strani jezici : časopis za primijenjenu lingvistiku, 33 (2004), 3/4; 281-289

Podaci o odgovornosti

Plančić, Bisera

hrvatski

O pristupu vokabularu u nastavi engleskog jezika za pomorce

Razvitak ESP-a u Hrvatskoj počeo je u XIX. st. kada je Nautička škola u Bakru u svoj plan i program uvela proučavanje stručnih pomorskih tekstova. U današnje vrijeme zahtjevi za jezičnu kompetenciju pomoraca umnogome se razlikuju, što treba uzeti u obzir kod realizacije plana i programa za engleski jezik na pomorskim fakultetima. Najveće zahtjeve stavlja se pred nautičare koji osim svoga jezičnog registra moraju poznavati i meteorološki, brodostrojarski, pravni, komercijalni i druge jezične registre. Ne možemo zaobići ni važnost tankera, velikih nosača tereta, plovila na atomski pogon itd. U radu se govori o metodama intenzivnog učenja vokabulara u nastavi ESP-a Pomorskoga fakulteta u Splitu. Pokazane su različite interaktivne vježbe koje potiču studenta na ovladavanje vještinama učenja vokabulara i služenja rječnikom. &bdquo SWOT&rdquo analiza omogućuje studentu samostalno usvajanje znanja, pravljenje plana kojim svoje slabe točke pretvara u prednosti i tako napreduje. Pomoću metode &bdquo derivation race&rdquo student se upoznaje sa značenjem prefiksa i sufiksa, što mu omogućuje proširivanje vokabulara. Tehnikama &bdquo brainstorming&rdquo &bdquo vocabulary networks&rdquo i &bdquo semantic maps&rdquo potiče se aktivnost i individualni ili grupni rad. Za uspješno učenje potrebno je studentima dati kontekst i situaciju relevantnu za prepoznavanje njihovih potreba. U posljednjem poglavlju govori se o čestim metaforama s prijenosom značenja iz pomorskoga engleskoga jezika u hrvatski jezik. Ključne riječi: engleski pomorski jezik, nastava, vokabular, rječnik, složenice, mape, brainstorming.

engleski pomorski jezik, nastava, vokabular, rječnik, složenice, mape, brainstorming, metafore

nije evidentirano

engleski

Towards Teaching English Vocabulary for Marines

nije evidentirano

nautical language, vocabulary, dictionaries, derivation, compounds, networks, maps, brainstorming, methaphors

nije evidentirano

Podaci o izdanju

33 (3/4)

2004.

281-289

objavljeno

0351-0840

Povezanost rada

Filologija