Mogućnosti primjene marketinga u razvijanju nautičko-turističke ponude za segment super-jahting turizma u Republici Hrvatskoj (CROSBI ID 658837)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Marušić, Eli ; Kovačić, Katija
hrvatski
Mogućnosti primjene marketinga u razvijanju nautičko-turističke ponude za segment super-jahting turizma u Republici Hrvatskoj
Trendovi na globalnom nautičko-turističkom tržištu jasno ukazuju da relativno novi tržišni segment super-jahting turizma postaje sve atraktivnije ciljno tržište. Visoka profitabilnost i razvojne mogućnosti ovog "elitnog" segmenta nautičko-turističkog tržišta, privlači brojne investitore iz cijelog svijeta, što uzrokuje razvijanje novih vrsta usluga i nastajanje novih vrsta luka nautičkog turizma, tzv. super-luka. Najatraktivnije turističke lokacije postaju mete za izgradnju luksuznih marina usmjerenih na zadovoljavanje potreba i želja svjetske turističke "elite". Republika Hrvatska stekla je imidž poželjne nautičko-turističke destinacije na svjetskoj razini. Porast nautičko-turističke potražnje, osobito u segmentu super-jahting turizma posljednjih nekoliko godina postavlja brojne izazove sudionicima u hrvatskom nautičkom turizmu. Pojedine marine i druge nautičko-turističke organizacije započele su proces prilagođavanja postojeće te razvijanja nove ponude za super-jahte, dok se na nacionalnoj razini, preko razvijanja odgovarajuće strategije, jasno izražava namjera za uključivanjem Hrvatske na tržište super-jahting turizma. Specifičnost potreba i želja zahtjevnih potrošača, uz izraziti stupanj složenosti, heterogenosti i dinamičnosti okruženja na tržištu super-jahting turizma, zahtijeva primjenu odgovarajućih marketinških načela u svrhu razvijanja ponude, izgradnje konkurentnosti i zauzimanja povoljne tržišne pozicije. Ponuda usmjerena na prosječne turiste nautičare nije primjerena obilježjima i specifičnim zahtjevima turista na super-jahtama. Tržišno utemeljena i na marketinškim načelima osmišljena, diferencirana, i jasno pozicionirana nautičko-turistička ponuda usmjerena na segment super-jahting turizma zasigurno može utjecati na pozitivne promjene u veličini i strukturi prihoda koje RH ostvaruje od nautičkog turizma, na značajno povećanje stupnja zadovoljstva turista nautičara te na unapređenje razvojnih mogućnosti nautičkog turizma. U radu se istražuju mogućnosti primjene marketinga u razvijanju nautičko-turističke ponude za segment super-jahting turizma u RH.
Super-jahting turizam ; Marketing ; Marketinške strategije ; Konkurentna ponuda
nije evidentirano
engleski
Opportunities for marketing implementation in developing nautical tourism offer in the segment of super-yachting tourism in the Republic of Croatia
nije evidentirano
Super-jahting tourism ; Marketing ; Marketing strategies ; Competitive offer
nije evidentirano
Podaci o prilogu
427-437.
2009.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
2. Međunarodna konferencija o pomorskoj znanosti - 2nd International Marine Scientific Conference IMSC 2009, Zbornik radova
Gržetić, Zvonko ; Antonić, Radovan ; Kasum, Josip ; Vidučić, Vinko
Split: Hrvatski hidrografski institut i Pomorski fakultet Split
1847-1498
Podaci o skupu
2. Međunarodna konferencija o pomorskoj znanosti - 2nd International Marine Scientific Conference IMSC 2009
predavanje
09.06.2009-09.06.2009
Podstrana, Hrvatska