Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Pripovjedna sposobnost dvojezične djevojčice: prikaz slučaja (CROSBI ID 658866)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Trtanj, Ivana Pripovjedna sposobnost dvojezične djevojčice: prikaz slučaja. 2017. str. 72-72

Podaci o odgovornosti

Trtanj, Ivana

hrvatski

Pripovjedna sposobnost dvojezične djevojčice: prikaz slučaja

Diskursno znanje, uključujući i ono pripovjedno, prepoznato je kao jedno od sedam kritičnih čimbenika koji izravno ili neizravno utječu na jezik i razumijevanje pročitanoga teksta te je dobar pokazatelj za različitosti u čitalačkim postignućima svakoga pojedinog djeteta (Snow, 2002.). Način na koji djeca strukturiraju priče pokazuje nam koliko je dijete razumjelo priču, ali i koje mogućnosti za organiziranje slijeda jezičnih sekvenci u jednu sadržajno povezanu cjelinu dijete posjeduje. U ovom radu prikazat će se proizvodnja i razumijevanje priče petogodišnjakinje koja je od rođenja izložena materinskom hrvatskom te engleskom jeziku. Pripovjedna je sposobnost dvojezične djevojčice elicitirana dvama načinima – pričanjem priče i prepričavanjem priče, koji su popraćeni pitanjima o razumijevanju za oba jezika. Makrostruktura je proizvedenih priča analizirana s obzirom na elemente strukture priče, strukturalnu složenost te riječi koje izražavaju unutarnja stanja. Istraživačka pitanja usmjerena na međujezičnu usporedbu uključuju sljedeće: koliko se dječja pripovjedna sposobnost razlikuje u dvama jezicima s obzirom na makrostrukturu, riječi koje izražavaju unutarnja stanja i vrstu zadatka, koje makrostrukturne sastavnice i riječi koje izražavaju unutarnja stanja najbolje razlikuju proizvodnju u prvom i drugom jeziku te koliko struktura priče i riječi koje izražavaju unutarnja stanja variraju kao funkcija sadržaja priče i elicitirajućega zadatka. Istraživanje će ponuditi nove dokaze o pripovjednoj sposobnosti dvojezične djece.

pripovjedni diskurs, pripovjedna sposobnost, dvojezičnost, makrostukturna analiza, predškolska dob

nije evidentirano

engleski

Narrative ability of a bilingual girl: a case study

nije evidentirano

narrative discourse, narrative ability, bilingual, macrostructural analysis, pre-school age

nije evidentirano

Podaci o prilogu

72-72.

2017.

nije evidentirano

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Podaci o skupu

8. međunarodni znastveni skup Dijete i jezik danas: Razvoj pismenosti u materinskom i inom jeziku

predavanje

01.12.2017-02.12.2017

Osijek, Hrvatska

Povezanost rada

Filologija