Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Povezanost simptoma ADHD-a sa socio-emocionalnom prilagodbom osnovnoškolaca (CROSBI ID 660091)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Tatrević, Mateja ; Romstein, Ksenija ; Velki, Tena Povezanost simptoma ADHD-a sa socio-emocionalnom prilagodbom osnovnoškolaca // VII. znanstveno - stručni skup Osnaživanje potencijala za preventivne aktivnosti u zajednici: SAŽECI PRIOPĆENJA / Jakopec, Ana ; Pribisalić, Dalia ; Krupić, Dino (ur.). Osijek, 2018. str. 58-58

Podaci o odgovornosti

Tatrević, Mateja ; Romstein, Ksenija ; Velki, Tena

hrvatski

Povezanost simptoma ADHD-a sa socio-emocionalnom prilagodbom osnovnoškolaca

Prijašnja istraživanja pokazala su poteškoće u socio-emocionalnoj prilagodbi djece s ADHD-om, no gotovo da nema istraživanja koja se bave djecom suspektnom na ADHD-a, a kod koje viša izraženost pojedinih simptoma također može voditi do poteškoća prilagode. Cilj je istraživanja provjeriti povezanost simptoma deficita pažnje/hiperaktivnog poremećaja (hiperaktivnost, impulzivnost, nepažnja) sa socio-emocionalnom prilagodbom (broj prijatelja, osjećaj vršnjačke prihvaćenosti, socijalna samoefikasnost, emocionalna empatija, emocionalna kompetentnost te emocionalna samoefikasnost). U istraživanju je sudjelovao 501 učenik četvrtih (20, 8%), šestih (36, 9%) i osmih (42, 3%) razreda, od toga 50, 7% dječaka. Prosječna dob učenika je M=12, 72 godina (SD=1, 62). Učenici su tijekom jednog školskog sata ispunili Upitnik emocionalne kompetentnosti (UEK-45 ; Takšić, 2002), Skalu emocionalne empatije (E-upitnik ; Raboteg-Šarić, 2002), Skalu hiperaktivnosti-impulzivnosti- nepažnje (HIP ; Vulić-Prtorić, 2006) te Upitnik samoefikasnosti za djecu (SEQ-C ; Vulić-Prtorić i Sorić, 2006). Nepažnja se pokazala kao najveća prepreka u socio-emocionalnoj prilagodbi učenika. Porastom nepažnje smanjuje se socijalna samoefikasnost i osjećaj prihvaćenosti od strane vršnjaka, a također i emocionalna empatija, emocionalna kompetentnost i emocionalna samoefikasnost. Iako slabe, dobivene su i statistički značajne negativne povezanosti ostalih simptoma ADHD-a s dimenzijama emocionalne prilagodbe. Porastom hiperaktivnosti i impulzivnosti smanjuju se emocionalna empatija i emocionalna samoefikasnost. Povišena razina hiperaktivnosti i impulzivnosti nisu se pokazale značajne za socijalnu prilagodbu osnovnoškolaca.

ADHD, prilagodba, osnovnoškolci

nije evidentirano

engleski

Correlation between ADHD symptoms and social- emotional adjustment of primary school children

nije evidentirano

ADHD, adjustment, primary school children

nije evidentirano

Podaci o prilogu

58-58.

2018.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

VII. znanstveno - stručni skup Osnaživanje potencijala za preventivne aktivnosti u zajednici: SAŽECI PRIOPĆENJA

Jakopec, Ana ; Pribisalić, Dalia ; Krupić, Dino

Osijek:

Podaci o skupu

7. znanstveno - stručni skup: Osnaživanje potencijala za preventivne aktivnosti u zajednici

predavanje

22.02.2018-24.02.2018

Osijek, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija, Obrazovne znanosti