Konativne i emocionalne karakteristike matematički nadarene i prosječno sposobne djece (CROSBI ID 79694)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Vizek-Vidović, Vlasta ; Vlahović-Štetić, Vesna ; Arambašić, Lidija ; Slaviček, Melanija
hrvatski
Konativne i emocionalne karakteristike matematički nadarene i prosječno sposobne djece
Cilj istraživanja bio je usporediti matematički nadarene i prosječno sposobne učenike četvrtog razreda osnovne škole prema sljedećim konativnim i emocionalnim karakteristikama: motivaciji za učenje matematike, situacijskom interesu za učenje matematike tijekom nastave, matematičkoj anksioznosti, samopoštovanju vezanom za školsko postignuće i atribuciji uspjeha i neuspjeha u matematici. Skupina matematički nadarenih učenika (N=31)identificirana je na temelju procjene učitelja, uratka u Standardnim progresivnim matricama i Numeričkom testu iz B-serije, kao i uratka u testu znanja iz matematike. Drugu skupinu djece sačinjavali su učenici prosječnih sposobnosti iz tri odjeljenja u kojima nije bilo matematički nadarene djece (N=85). Dobiveni rezultati pokazali su da sljedeće varijable najbolje razlikuju dvije skupine djece: atribucija uspjeha motivaciji i aktivnosti te vanjskim razlozima, intrinzična orijentacija, atribucija neuspjeha sposobnostima i osobinama ličnosti te vanjskim razlozima i matematička anksioznost.
nadarena djeca ; matematika ; konativne karakteristike ; emocionalne karakteristike
nije evidentirano
engleski
Conative and emotional characteristics of mathematically talented children and those of average abilities
nije evidentirano
talented children ; mathematics ; conative characteristics ; emotional characteristics
nije evidentirano
Podaci o izdanju
6 (4-5(30-31))
1997.
619-634
objavljeno
1330-0288
1848-6096