Obilježja profesionalnog sagorijevanja na poslu nastavnika medicinske škole (CROSBI ID 419197)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Čanađija, Ana
Topolovčan, Tomislav
hrvatski
Obilježja profesionalnog sagorijevanja na poslu nastavnika medicinske škole
Cilj: Utvrditi obilježja profesionalnog sagorijevanja na poslu nastavnika Medicinske škole, te utvditi postoji li razlika s obzirom na spol, radni staž u školi, razredništvo i prebivalište. Ispitanici i metode: Istraživanje je provedeno kao presječna studija. U istraživanje je uključeno 113 nastavnika Medicinske, Turističko-ugostiteljske i prehrambene škole, Komercijalne i trgovačke škole i Ekonomske i birotehničke škole u Bjelovaru. Kao instrument za prikupljanje korišten je anonimni upitnik. Upitnik se u prvom dijelu sastoji od šest zatvorenih pitanja koja se odnose na demografske podatke, a to su: dob, spol, prebivalište, ukupan radni staž u školi, razredništvo i škola u kojoj ispitanik radi. Za procjenu sindroma profesionalnog sagorijevanja korišten je preuzeti i modificirani upitnik, Skala profesionalnog sagorijevanja. Ukupan broj čestica u skali profesionalnog sagorijevanja je 22. Tvrdnje su vrednovane na Likertovoj ljestvici koja se sastoji od sedam stupnjeva intenziteta. Rezultati: Pokazano je da ne postoji značajna razlika s obzirom na dob, radni staž, razredništvo i prebivalište ispitanika te da ne doživljavaju profesionalno sagorijevanje na poslu. Najjača povezanost javlja se između emocionalne iscrpljenosti i osobnog postignuća te depersonalizacije i osobnog postignuća. Povezanost je nešto slabija, ali značajna, između emocionalne iscrpljenosti i depersonalizacije ispitanika. Zaključak: Rezultati ovog istraživanja upućuju na poduzimanje preventivnih mjera, kao i na daljnje istraživanje drugih prediktora sindroma profesionalnog sagorijevanja kod nastavnika na još većem broju ispitanika.
nastavnici, profesionalno sagorijevanje, emocionalna iscrpljenost, depersonalizacija, osobno postignuće, stres
nije evidentirano
engleski
Features of professional burn-out at work of nursing school teachers
nije evidentirano
teachers, professional burnout, emotional exhaustion, depersonalization, personal achievement, stress
nije evidentirano
Podaci o izdanju
42
01.12.2017.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Medicinski fakultet Osijek
Osijek