Preferencije potrošača i važnost intrinzičnih i ekstrinzičnih obilježja čipsa od jabuke (CROSBI ID 250291)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Mesić, Željka ; Hunjak, Velimir ; Tomić, Marina
hrvatski
Preferencije potrošača i važnost intrinzičnih i ekstrinzičnih obilježja čipsa od jabuke
Cilj istraživanja je utvrditi, za potrošače relevantna intrinzična i ekstrinzična obilježja čipsa od jabuke, stavove potrošača o tom proizvodu, te utvrditi potrošačke preferencije i njihovo ponašanje u kupnji i potrošnji čipsa od jabuke. Anketno istraživanje je provedeno na uzorku od 100 potrošača čipsa od jabuke na području Grada Zagreba. Najviše ispitanika kupuje čips od jabuke barem jednom mjesečno i to najčešće u drogerijama i supermarketima. Čips od jabuke se najčešće konzumira nekoliko puta mjesečno, uglavnom kod kuće i na poslu. Više od polovice ispitanih potrošača je izjavilo da čips od jabuke jede kao međuobrok, dok oko petina ispitanika čips jede kada su gladni ili kada im je dosadno. Osnovni motivi za kupnju čipsa od jabuka su zdravstveni aspekt, dobar okus te interes za isprobavanjem novih proizvoda. Ispitani potrošači smatraju intrinzična, odnosno senzorička svojstva čipsa od jabuke važnijima u odnosu na ekstrinzična obilježja. Od intrinzičnih obilježja najvažniji su im okus, miris, izgled i boja, dok od ekstrinzičnih obilježja potrošači najveću pažnju pridaju cijeni, preporuci i marki proizvoda. Ispitanici višeg stupnja obrazovanja smatraju važnijima prodajno mjesto, marku/brend i miris čipsa od jabuke dok ispitanici nižeg stupnja obrazovanja veću važnost pridaju veličini pakiranja čipsa od jabuke. Rezultati istraživanja mogu pomoći proizvođačima čipsa od jabuke, kao i nutritivno vrjednijih grickalica pri izradi komunikacijskih strategija za poboljšanje prodaje.
čips od jabuke, potrošači, intrinzična obilježja, ekstrinzična obilježja, stavovi
nije evidentirano
engleski
Consumer preferences and the importance of intrinsic and extrinsic apple chips characteristics
nije evidentirano
Apple chips, Consumer, Intrinsic characteristics, Extrinsic characteristics, Attitudes
nije evidentirano
Podaci o izdanju
12 (3-4)
2017.
120-125
objavljeno
1847-7461