Djevičanstvo kao izazov prvoj Crkvi (CROSBI ID 419325)

Matezović, Josip Djevičanstvo kao izazov prvoj Crkvi / Tukara, Drago (mentor); Đakovo, Katolički bogoslovni fakultet u Đakovu, . 2015

Matezović, Josip

Tukara, Drago

Djevičanstvo kao izazov prvoj Crkvi

U vremenu rane Crkve, sveti Ambrozije na poseban je način pridonio razvoju posvećenoga života kroz djevičanstvo i življenje u čistoći. O tome svjedoči njegova bogata literarna baština. U to vrijeme djevičanstvo je bilo izazov kojega nije mogao svatko shvatiti. Prvo poglavlje ovoga rada prikazujekako je djevičanstvo bilo razumijevano u pretkršćanskom vremenu, zatim kako je prikazano u Evanđelju i nekim poslanicama svetoga Pavla. U radu se obrađuje pojam djevičanstva, način života djevice te djevičanstvo kao primjer nasljedovanja Krista. Stavljen je naglasak na razvoj djevičanstva u monaškom životu i kršćanskoj askezi kao i na prihvaćanje djevičanskoga načina života u društvu. Posljednje poglavlje govori o osobi svetoga Ambrozija koji je bio izazov ranoj Crkvi. Literarni izvor su Ambrozijeva monaška i asketska djela sabrana u „Spisima o djevičanstvu“. Kao posebnost rada ističe se lik djevice te njezina usmjerenost na osobu Blažene Djevice Marije. Ambrozije Mariju predstavlja kao uzor nasljedovanja Krista svakomu koji prihvati posvećeno djevičanstvo kao način života. Potom će Blažena Djevica biti istaknuta kao uzor svakoj modernoj ženi. Naposljetku, predstavit ćemo doprinose nekih Otaca Crkve za razvoj djevičanstva u ranoj Crkvi

djevičanstvo, prva Crkva, crkveni oci, sveti Ambrozije, Blažena Djevica Marija

Nije poznat

virginity , Church Fathers , early Church , saint Ambrose , Blessed Virgin Mary