Hrvatska moda tijekom šezdesetih godina dvadesetog stoljeća (CROSBI ID 61168)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Simončič, Katarina Nina
hrvatski
Hrvatska moda tijekom šezdesetih godina dvadesetog stoljeća
U duhu potrošačke kulture koja je obilježila šezdesete godine, Hrvatska republika u sastavu Jugoslavije bilježi nagli razvoj tekstilne industrije. Nove poslovne strategije tj. udruživanja tekstilnih i konfekcijskih tvornica, šezdesetih godina pridonose sveopćem industrijskom napretku. Novi mladenački duh, temeljen na raskidu s diktatom Diorovih «TAXI» silueta, potakao je nove pristupe u realizaciji odjevnih predmeta i primjeni materijala. Etiketirana zapadna odjeća, statusni simbol građanstva, zamijenjena je rabljenom «second hand» odjećom, bez neke veće vrijednosti. Ulica postaje izvor modnih podražaja. Visoka moda nadahnjuje se izgledom nižih društvenih slojeva i subkultura, a mlađa generacija preuzima ulogu modnih promotora. U tom ozračju, hrvatski modni dizajn tek je u pokušajima oslobađanja od ideološko nametnutih pravila jednostavnosti, svrsishodnosti i odmaka od visoke potrošnje. Organiziraju se prva savjetovanja o ulozi modnog dizajna, istražuju se potrebe modnog tržišta, bilježimo nove strategije poslovanja ali i pokušaje stvaranja autohtonog modnog dizajna inspiriranog tradicijskom baštinom.
moda, Hrvatska, 1960te, tekstilna industrija
nije evidentirano
engleski
Fashion during the 1960s
nije evidentirano
fashion, Croatia, 60s, textile industry
nije evidentirano
Podaci o prilogu
328-356.
objavljeno
Podaci o knjizi
Šezdesete u Hrvatskoj – Mit i stvarnost
Gašparović, Miroslav ; Maković, Zvonko ; Ledić, Vesna
Zagreb: Školska knjiga
2018.
978-953-0-60089-8