Geometrija prirode (CROSBI ID 16404)

Autorska knjiga | udžbenik | domaća recenzija

Mladinić, Petar ; Radović, Nikol Geometrija prirode. Zagreb: Proven grupa, 2018

Mladinić, Petar ; Radović, Nikol

Mladinić, Petar

Geometrija prirode

Knjiga je izravna veza i asocijacija na geometrijske oblike u prirodi (odakle potječe i naziv Geometrija prirode) i namijenjena je: Svim ljubiteljima matematike, Darovitim učenicima (svih uzrasta), Studentima, Nastavnicima, Roditeljima, gdje je ilustracijama prikazano kako se matematika najviših razina može uspješno poučavati najmlađoj djeci, a ne samo srednjoškolcima ili studentima. Geometrija prirode je posvećena radu s djecom na 5. razini (najvišoj) van Hieleove teorije kao i najvišoj razini Bloomove taksonomije. Van Hieleova teorija ukazuje da učenici u redovnom školovanju ne mogu stići na 5. razinu dok im ova knjiga to i omogućuje ; uz uporabu računala i računalnog programa dinimične geometrije Sketchpad® dostići i tu neslućenu razinu znanja. 5.-ta razina van Hielea u teoriji je naznačena kao: Strogost • objekt mišljenja: deduktivni aksiomatski sustavi geometrije • proizvod mišljenja: usporedba različitih aksiomatskih sustava geometrije (euklidske i neeuklidske geometrije). Posebno je napisan odjeljak o Gielisovoj formuli kao poopćenju Pitagorine formule i njezinoj „vezi“ s prirodom (biologijom!) i trigonometrijom. Postupno, sustavno i vrlo detaljno su objašnjeni pojmovi, a uz vrlo veliki broj primjera i zadataka olakšava se i omogućuje uspješno apsolviranje potpuno novog matematičkog pogleda na uobičajene geometrijske procedure. Sadržaj knjige se bavi proučavanjem i vizualizacijom (uz uporabu programa Sketchpad®) definicije udaljenosti i njezinim poopćavanjem. Vizualizirani su svi pojmovi elementarnih geometrijskih objekata u ravnini i njihove definicije u različitim geometrijama sukladno definiciji udaljenosti u toj geometriji. Sustavno su prikazane krivulje drugog reda, kao i trigonometrijske funkcije i njihovi grafovi u tim drugim/različitim geometrijama, jer se u školstvu Republike Hrvatske kontinuirano naglašava usporedba euklidske geometrije s drugim geometrijama.

taxi geometrija, udaljenost dviju točaka, geometrija Minkovskog, program dinamične geometrije Sketchpad, Gielisova metrika

Geometry of Nature

taxi geometry, distance of two points, geometry of Minkovsky, dynamic geometry program Sketchpad, Gielis metric