Kurikularna reforma kao oblik standardizacije obrazovanja – pedagoško-didaktička refleksija (CROSBI ID 251209)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Matanović, Iva
hrvatski
Kurikularna reforma kao oblik standardizacije obrazovanja – pedagoško-didaktička refleksija
Ovaj rad predstavlja pedagoško-didaktičku refleksiju aktualne kurikularne reforme temeljene na ishodima učenja u formi kompetencija, sa ciljem rasvjetljavanja međunarodnog konteksta i razloga njezinog provođenja kao i pružanja prilike za kritički odmak za razliku od samorazumljivog prihvaćanja. To se ostvaruje tematiziranjem sljedećih momenata: 1) globalni reformski proces standardizacije obrazovanja - pojmovno određenje i obrazovno-politička legitimacija, 2) odnos između europske tradicije didaktike i anglosaksonske tradicije kurikuluma i instrukcije kao širi kontekst uvođenja obrazovnih standarda (ishoda učenja u formi kompetencija) i 3) kritička refleksija standardizacije obrazovanja sa obrazovno- teorijskoga aspekta, koja uključuje razmatranje triju obilježja, koja prema Hopmannu (2007) čine bît didaktike (pojam obrazovanja, razlika između sadržaja i značenja te autonomija poučavanja i učenja) iz kuta humanističke pedagoško-didaktičke perspektive i iz kuta funkcionalističke perspektive obrazovnih standarda. Tematiziranjem ovih momenata dolazi se do zaključka da uvođenjem standardiziranog kurikuluma usmjerenog na ishode učenja u formi kompetencija dolazi do promoviranja funkcionalističkog na štetu humanističkog poimanja obrazovanja, gubitka svrhe i vrijednosti sadržaja obrazovanja te smanjivanja slobode i autonomije poučavanja i učenja.
kurikularna reforma, obrazovni standardi, europska tradicija didaktike, anglosaksonska tradicija kurikuluma i instrukcije, obrazovanje, sadržaji obrazovanja, autonomija poučavanja i učenja.
nije evidentirano
engleski
Curricular reform as a form of standardisation of education – pedagogic-didactic reflexion
nije evidentirano
curricular reform, education standards, European tradition of didactics, Anglo-Saxon tradition of curriculum and instruction, education, education content, autonomy of teaching and learning.
nije evidentirano