Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Kurikularna reforma kao oblik standardizacije obrazovanja – pedagoško-didaktička refleksija (CROSBI ID 251209)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Matanović, Iva Kurikularna reforma kao oblik standardizacije obrazovanja – pedagoško-didaktička refleksija // Život i škola = Life and school, 63 (2017), 1; 13-27

Podaci o odgovornosti

Matanović, Iva

hrvatski

Kurikularna reforma kao oblik standardizacije obrazovanja – pedagoško-didaktička refleksija

Ovaj rad predstavlja pedagoško-didaktičku refleksiju aktualne kurikularne reforme temeljene na ishodima učenja u formi kompetencija, sa ciljem rasvjetljavanja međunarodnog konteksta i razloga njezinog provođenja kao i pružanja prilike za kritički odmak za razliku od samorazumljivog prihvaćanja. To se ostvaruje tematiziranjem sljedećih momenata: 1) globalni reformski proces standardizacije obrazovanja - pojmovno određenje i obrazovno-politička legitimacija, 2) odnos između europske tradicije didaktike i anglosaksonske tradicije kurikuluma i instrukcije kao širi kontekst uvođenja obrazovnih standarda (ishoda učenja u formi kompetencija) i 3) kritička refleksija standardizacije obrazovanja sa obrazovno- teorijskoga aspekta, koja uključuje razmatranje triju obilježja, koja prema Hopmannu (2007) čine bît didaktike (pojam obrazovanja, razlika između sadržaja i značenja te autonomija poučavanja i učenja) iz kuta humanističke pedagoško-didaktičke perspektive i iz kuta funkcionalističke perspektive obrazovnih standarda. Tematiziranjem ovih momenata dolazi se do zaključka da uvođenjem standardiziranog kurikuluma usmjerenog na ishode učenja u formi kompetencija dolazi do promoviranja funkcionalističkog na štetu humanističkog poimanja obrazovanja, gubitka svrhe i vrijednosti sadržaja obrazovanja te smanjivanja slobode i autonomije poučavanja i učenja.

kurikularna reforma, obrazovni standardi, europska tradicija didaktike, anglosaksonska tradicija kurikuluma i instrukcije, obrazovanje, sadržaji obrazovanja, autonomija poučavanja i učenja.

nije evidentirano

engleski

Curricular reform as a form of standardisation of education – pedagogic-didactic reflexion

nije evidentirano

curricular reform, education standards, European tradition of didactics, Anglo-Saxon tradition of curriculum and instruction, education, education content, autonomy of teaching and learning.

nije evidentirano

Podaci o izdanju

63 (1)

2017.

13-27

objavljeno

0044-4855

Povezanost rada

Povezane osobe



Pedagogija

Poveznice