NAPREDNO BROJILO ELEKTRIČNE ENERGIJE I UPRAVLJANJE POTROŠNJOM BAZIRANO NA ESP8266 MODULU I MQTT PROTOKOLU (CROSBI ID 661794)

Prilog sa skupa u zborniku | stručni rad | domaća recenzija

Jakus, Damir ; Vasilj, Josip ; Sarajčev, Petar NAPREDNO BROJILO ELEKTRIČNE ENERGIJE I UPRAVLJANJE POTROŠNJOM BAZIRANO NA ESP8266 MODULU I MQTT PROTOKOLU // 6. (12.) savjetovanje HO CIRED-a. Opatija, 2018. str. 1-8

Jakus, Damir ; Vasilj, Josip ; Sarajčev, Petar

NAPREDNO BROJILO ELEKTRIČNE ENERGIJE I UPRAVLJANJE POTROŠNJOM BAZIRANO NA ESP8266 MODULU I MQTT PROTOKOLU

Na razini EU i Hrvatske počela je zamjena starih brojila s novim naprednim brojilima koji omogućavaju dvosmjernu komunikaciju između operatora sustava/opskrbljivača i krajnjih korisnika mreže. Uvođenje naprednih brojila („eng. smart meters“) predstavlja prvi korak u realizaciji pametnih elektroenergetskih mreža, tzv. smart grid i predstavlja jedan od prioritetnih projekta na razini EU. Napredna brojila omogućavaju konstantni nadzor potrošnje električne energije te dostupnost mjernih podataka kako operatorima sustava/opskrbljivačima tako i krajnjim korisnicima. Njihovim uvođenjem, potrošnja električne energije postaje potpuno transparentna te potrošači stječu bolji uvid u karakter potrošnje što u većini slučaja u konačnici rezultira racionalnijim korištenjem električne energije. Osim toga operatori sustava raspolažu detaljnijim podacima o mreži koji omogućavaju efikasnije planiranje rada, razvoja i održavanja sustava. Boljim uvidom u stanja u mreži stječu se preduvjeti za efikasniji i pouzdaniji pogon mreže, smanjenje gubitaka u mreži, poboljšanje kvalitete električne energije, jednostavnije otkrivanje neovlaštene potrošnje električne energije, precizniji obračun troška za krajnjeg potrošača te niz drugih pogodnosti. Sa strane potrošača stvaraju se preduvjeti za potencijalne uštede odnosno prihode budući da isti počinju racionalnije trošiti električnu energiju u skladu s ugovorenim tarifnim modelom ali se otvara i mogućnost zarade dodatnog prihoda od sudjelovanja u različitim pomoćnim uslugama sustava. Uključivanje potrošača u pomoćne usluge sustava uz adekvatnu nadoknadu troškova istima predstavlja jedan od nužnih uvjeta za ostvarivanje ambicioznih ciljeva EU u pogledu udjela proizvodnje iz OIE. U ovom radu opisati će se prototip razvijenog naprednog brojila baziran na ESP8266 modulu s dvosmjernom komunikacijom preko MQTT protokola.

napredna brojila, ESP8266, MQTT, dvosmjerna komunikacija, upravljanje potrošnjom

SMART METER AND ENERGY MANAGEMENT WITH ESP8266 MODULE AND MQTT PROTOCOL

smart meter, ESP8266, MQTT, two-way communication, energy management