Komunikacijska kampanja Islamske države: DABIQ, 2014-2015 (CROSBI ID 251356)
Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni) | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Havel, Boris
hrvatski
Komunikacijska kampanja Islamske države: DABIQ, 2014-2015
Sadržaj i poruke komunikacijske kampanje Islamske države od proglašenja kalifata u srpnju 2014. do kraja 2015. bitno su drukčiji od promidžbe i komunikacije drugih poznatih islamističkih skupina s Bliskog istoka. Pozornost su isprva plijenile bolja kvaliteta produkcije i nezamisliva morbidnost prizora. No važnija je razlika u idejnom sadržaju i autentičnosti motiva, metoda i ciljeva. Islamska država obraća se muslimanima koji su upućeni u kanonske tekstove, normativne tradicije i autoritativna tumačenja islamske vjere i zakona. Oni prihvaćaju mnoga temeljna načela radikalnog tumačenja islama, no trebalo ih je uvjeriti u to da Islamska država obnovlja legitimni kalifat i da je Abu Bakir El Bagdadi istinski amirul-muminin. U komunikacijskoj kampanji 2014–2015. upadljivo je bilo nepozivanje na ideološke razloge ili pritužbe zbog ekonomske, kolonijalne, nacionalne, rasne ili druge ugroženosti. Pokazana je i posvemašnja nezainteresiranost za stvaranje pozitivne slike o sebi među nemuslimanima i umjerenim muslimanima na Zapadu i drugdje. Ako Zapad prepozna razinu autentičnosti kojom se u komunikacijskoj kampanji predstavljaju motivi, sredstva i ciljevi Islamske države, studiozniji pristup mogao bi biti važan korak u suzbijanju ideje kalifata i njegova utjecaja na islamski svijet.
Islamska država ; Bliski istok ; islamizam ; terorizam ; kalifat ; komunikacijska kampanja
nije evidentirano
engleski
Communication Campaign of the Islamic State: Dabiq, 2014-2015
nije evidentirano
i Islamic State ; Middle East ; Islamism ; terrorism ; caliphate ; communication campaign
nije evidentirano
Podaci o izdanju
14 (1)
2017.
215-233
objavljeno
1845-6707
1847-5299
10.20901/an.14.10
Povezanost rada
Informacijske i komunikacijske znanosti, Interdisciplinarne društvene znanosti, Politologija