Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

EMOCIONALNA INTELIGENCIJA I ODREĐIVANJE SOCIOMETRIJSKOG STATUSA U SPORTU (CROSBI ID 251487)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Lozovina, Mislav ; Bonacin, Dobromir ; Lozovina, Vinko EMOCIONALNA INTELIGENCIJA I ODREĐIVANJE SOCIOMETRIJSKOG STATUSA U SPORTU // Sport science, 5 (2012), 2; 66-74

Podaci o odgovornosti

Lozovina, Mislav ; Bonacin, Dobromir ; Lozovina, Vinko

hrvatski

EMOCIONALNA INTELIGENCIJA I ODREĐIVANJE SOCIOMETRIJSKOG STATUSA U SPORTU

Emocionalna inteligencija (EI) novi je predmet istraživanja u području psihologijskih znanosti. Kao pojam i koncept pojavljuje se devedesetih godina. Salovey i Mayer EI definiraju kao skup sposobnosti koje pridonose boljoj i točnijoj procjeni i izražavanju svojih emocija, procjeni tuđih emocija i upotrebi osjećaja u motiviranju i planiranju akcija u dosezanju ciljeva u životu. Roberts, Zeidner i Matthews EI definiraju kao tip inteligencije koji uključuje sposobnost procesiranja emocionalnih informacija gdje emocije predstavljaju organizirani mentalni odgovor na aktualne događaje koji uključuju psihološke, iskustvene i kognitivne funkcije. Kako se mijenja odnos neke osobe prema drugoj ili objektu, mijenjaju se i emocije prema toj osobi ili objektu, nezavisno dali su ti odnosi stvarni, pohranjeni u sjećanjima ili zamišljeni. Prema Mayeru EI predstavlja sposobnost prepoznavanja značenja emocija i njihovih veza, dakle korištenja emocija kao temelja za razumijevanje i rješavanje problema što uključuje kognitivne procese što znači da korištenje emocija može efikasno poslužiti i za poboljšanje kognitivnih aktivnost. Postoje različite konceptualizacije EI. Jedne uključuju čitav raspon adaptivnih karakteristika povezanih sa emocijama, druge naglasak stavljaju na kognitivne elemente, a treće EI konceptualiziraju kao sposobnosti i crte ličnosti. Potrebna je suptilna analiza kako bi se utvrdilo što jest, a što nije dio EI. Koncepti EI naslanjaju se na jedan od dvaju načina gledanja na relacije između emocija i logičkog mišljenja u psihologiji. Ono što je posebno važno jest da uvažavanje neposredne povezanosti između psiholoških faktora i sportske uspješnosti, omogućilo je da se psihološka saznanja tretiraju kao nerazdvojni dio jednadžbe specifikacije sportske aktivnosti. U radu sa sportašima i ranije su ispitivane psihološke dimenzije relevantne za uspjeh u sportu kao i one koje su od značaja za integralni razvoj i funkcioniranje ličnosti. EI sportaša kao i dinamika mikro socijalne sredine, posebno u kolektivnim sportovima, nisu sustavno istraživani do danas iako su od izuzetnog značaja za uspjeh u svakoj sportskoj aktivnosti. Ovaj tekst iz tih razloga, prvenstveno je namijenjen psiholozima i kineziolozima koji rade u sportu. Psiholozima sa nakanom da ih potakne na konstrukciju dobrih mjernih instrumenata za mjerenje EI sportaša i usmjeri na efikasno korištenje sociogram metode, a kineziolozima da u suradnji s psiholozima na što efikasniji način iskoriste dobivene rezultate.

Emocionalna inteligencija, model, sociometrija, sport, trening

nije evidentirano

engleski

EMOTIONAL INTELLIGENCE AND DETERMINATION OF SOCIOMETRIC STATUS IN SPORT.

nije evidentirano

Emotional inteligence, model, sociometry, sport, training

nije evidentirano

Podaci o izdanju

5 (2)

2012.

66-74

objavljeno

1840-3662

1840-3670

Povezanost rada

Kineziologija