Strani jezik struke kao integrirani prostor istraživanja i prakse u svjetlu suvremenih spoznaja o jeziku (CROSBI ID 663299)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Borić, Neda
hrvatski
Strani jezik struke kao integrirani prostor istraživanja i prakse u svjetlu suvremenih spoznaja o jeziku
Rad argumentira potrebu za integriranjem istraživanja i poduke stranog jezika struke u svjetlu suvremenih spoznaja o jeziku. Polazeći od zapažanja o netransparentnosti dijela stručnog nazivlja u engleskim tekstovima u arhitekturi i urbanizmu, u analizi se ukazuje na presudnu ulogu konteksta kao kognitivnog mehanizma u konceptualizaciji u domeni stručnog znanja što se odražava u semantičkom profiliranju i kreiranju stručnog nazivlja u čemu presudnu ulogu ima interdisciplinarni karakter područja stručnih jezika koji je u teorijskome dijelu rada prezentiran kroz bogatu povijest njihovih istraživanja, a u praktičnome kroz analizu interdisciplinarnih utjecaja na profiliranje semantičkog prostora stručnog diskursa. Integriranje spoznaja istraživanja u nastavni proces preduvjet je za njezinu efikasnost i budući razvoj poduke stranih jezika struka.
jezik struke, stručno nazivlje, istraživanje, kontekst, interdisciplinarnost
pregledni rad
engleski
ESP: Integrating Research and Practice in Light of Contemporary Views on Language
This paper argues for an integration of research and teaching in ESP in light of contemporary views on language. Starting from semantically non transparent terminology in English specialist texts on architecture and urbanism, the corpus-based analysis points out the major role of the context as a cognitive mechanism in the conceptualization within a domain of specialized knowledge, which is reflected in the semantic profiling and terminological creativity predominantly influenced by the interdisciplinary character of ESP. Interdisciplinarity is here presented as a rich vein of research tradition in the field while in the analysis it is illustrated through various interdisciplinary influences on the semantic space of the specialist discourse and its terminology. The need for an integration of research and teaching practice is seen as a necessary prerequisite for the development of an effective teaching strategy as well as the future development of the discipline.
ESP, terminology, research, context, interdisciplinarity
nije evidentirano
Podaci o prilogu
71-87.
2017.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Jezik kao predmet proučavanja i jezik kao predmet poučavanja
Stolac, Diana ; Vlastelić, Anastazija
Zagreb: Srednja Europa
978-953-7963-58-3
Podaci o skupu
30. međunarodni skup HDPL-a Jezik kao predmet proučavanja i jezik kao predmet poučavanja
predavanje
12.05.2016-14.05.2016
Rijeka, Hrvatska