Utjecaj razredne klime na uspjeh učenika mlađe školske dobi (CROSBI ID 420027)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Šepović, Nikolina
Bedeković, Vesna
Bognar, Ladislav
hrvatski
Utjecaj razredne klime na uspjeh učenika mlađe školske dobi
Problematika diplomskog rada usmjerena je na utjecaj razredne klime na uspjeh učenika mlađe školske dobi. U drugom poglavlju iznesena su neka teorijska polazišta o samom pojmu razredne klime, pošavši od uspostavljanja pozitivne razredne klime, preko upravljanja razredom usmjerenim na učenika do uspostavljanja discipline i strukture ponašanja u razredu usmjerenom na učenika. Uz razmatranje uloge učitelja u školi usmjerenoj na učenika, s naglaskom na stilove vođenja i upravljanje razredom, uspostavljanje odnosa između učitelja i učenika te utjecaj sredine za učenje na uspjeh učenika mlađe školske dobi, izneseni su načini na osnovu kojih svaki učitelj može uspostaviti pozitivnu razrednu klimu u svom razredu te uspostaviti disciplinu, kako bi uspjeh učenika bio što bolji i kvalitetniji. Uspostava discipline u razredu usmjerenom na učenika podrazumijeva uspostavu autoriteta, uspostavljanje strukture pravila ponašanja te uspješno rješavanje učeničkog neposluha. Treće poglavlje odnosi se na empirijski dio rada u kome je dan osnovni metodološki okvir istraživanja. U četvrtom su poglavlju kroz raspravu opisani primjeri utjecaja niza okolnosti na uspjeh učenika mlađe školske dobi. Pod okolnostima podrazumijeva se socijalno okruženje, školsko i razredno ozračje, odnos učiteljica prema učenicima, emocionalno ozračje i međusobni odnosi među učenicima te suradnja učiteljica s roditeljima. Potrebni podaci prikupljeni su metodom sudjelujućeg promatranja uz bilježenje podataka odmah nakon promatranja. Kao dopuna navedenoj metodi provedeni su intervjui s učiteljicama, učenicima i roditeljima. Peto poglavlje donosi zaključna razmatranja o utjecaju razredne klime na uspjeh učenika mlađe školske dobi s mogućim savjetima za uspostavljanje pozitivne razredne klime koja utječe na kvalitetniji školski uspjeh učenika mlađe školske dobi.
razredna klima, školski uspjeh, upravljanje razredom, škola usmjerena na učenika
nije evidentirano
engleski
Impact of classroom climate on the success of younger schoolchildren
nije evidentirano
classroom climate, school success, classroom management, student-centered school
nije evidentirano
Podaci o izdanju
69
13.06.2009.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Učiteljski fakultet, Osijek
Osijek