Razlike motoričkih sposobnosti učenika i učenica prvog razreda razredne nastave (CROSBI ID 663726)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Tomljenović, Frane ; Tomljenović, Braco
hrvatski
Razlike motoričkih sposobnosti učenika i učenica prvog razreda razredne nastave
Cilj je ovog istraživanja bio utvrditi da li 18 testova motoričkih sposobnosti razlikuje učenike i učenice prvih razreda osnovne škole te utvrditi njihovu važnost za procjenjivanje uspješnosti izrade nastavnog plana i programa za učenike i učenice prvog razreda razredne nastave. Razlike između učenika i učenica u prostoru 18 standardnih pokazatelja motoričkih sposobnosti analizirane su kanoničkom diskriminacijskom analizom. Dobivena kanonička diskriminacijska funkcija značajno razlikuje učenike od učenica na razini značajnosti od p<0, 05 uz relativno visoku kanoničku korelaciju (0, 72). Moguće je konstatirati da 18 pokazatelja motoričke sposobnosti dobro razlikuje učenike od učenica te potvrđuje visoku vrijednosti 18 standardnih pokazatelja motoričkih sposobnosti za konačni odabir nastavnih cjelina i tema izvedbenog nastavnog plana i programa. Na negativnom polu diskriminacijske funkcije nalaze se učenici, a na pozitivnom polu učenice. Struktura diskriminacijske funkcije također je bipolarna. Negativni pol najbolje definiraju varijable poligon natraške, kotrljanje lopte rukom, poligon okretom, skok u dalj s mjesta, sprint na 20 m, prenošenje pretrčavanjem, bacanje medicinke iz ležanja i osmica sagibanjem, zatim niskom projekcijom varijabla podizanje trupa iz ležanja te neznatnom projekcijom varijable koraci u stranu, stajanje na obrnutoj klupici za ravnotežu otvorenih očiju i čučnjevi. Na pozitivnom polu smjestile su se varijable prenošenje pretrčavanjem, podizanje trupa kratko i pretklon u uskom raznoženju, te neznatnom projekcijom varijable pretklon na klupici, stajanje na jednoj nozi uzduž klupice za ravnotežu zatvorenih očiju i stajanje na klupici za ravnotežu otvorenih očiju. Statistička značajnost razlike između centroida dviju grupa te doprinos pojedinih varijabli utvrđen je diskriminacijskom analizom.
Osnovna škola, razredna nastava, morfološke obilježja, motoričke sposobnosti
nije evidentirano
engleski
Differences in motor skills of pupils and students of the first four grades of classroom
nije evidentirano
Primary school, early primary school education, morphological features, motor abilities
nije evidentirano
Podaci o prilogu
414-419.
2018.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
27. Ljetna škola kineziologa Republike Hrvatske. Promjeri dobre prakseu područjima edukacije, sporta, sportske rekreacije i kineziterapije.
Vesna, Babić
Zagreb:
978-953-7965-10-5
Podaci o skupu
27. Ljetna škola kineziologa Republike Hrvatske
poster
27.06.2018-30.06.2018
Poreč, Hrvatska