Tjelesno vježbanje i zdravlje (CROSBI ID 747240)

Autorska knjiga | udžbenik | međunarodna recenzija

• Obrazovni materijal (visoko obrazovanje )

Mišigoj-Duraković, Marjeta Tjelesno vježbanje i zdravlje. Zagreb: Znanje, 2018

Mišigoj-Duraković, Marjeta

Tjelesno vježbanje i zdravlje

Publikacija obiluje novim spoznajama i zdravstvenim preporukama za tjelesnu aktivnost i vježbanje za opću populaciju različite dobi, te zdravstvenim savjetima oko ograničenja vježbanja i sportskog treniranja. Knjiga obuhvaća spoznaje o biološkim mehanizmima kojima tjelesna aktivnosz i vježbanje utječu na zdravlje te preveniraju i odgađaju kronične srčano-žilne i metaboličke bolesti. Prikazani su učinci vježbanja tijekom djetinjstva, starenja i u posebnim fiziološkom stanjima, primjerice trudnoći. Posebno poglavlje obuhvaća vrijednosti i posebnosti vježbanja osoba s posebnim potrebama. Prikazani su i učinci različitih vrsta tjelesnog vježbanja na neke funkcionalne sustave te spoznaje o vrijednosti tjelesnog vježbanja za psihičku stabilnost i dobrobit te kognitivno zdravlje. Zasebno poglavlje posvećeno je fenomenu sportskog srca i zdravstvenim ograničenjima za sportsko treniranje. Također, prikazani su i mpogući kardiovaskularni rizici tijekom vježbanja i neposredno nakon njega. U knjizi ćete naći i prikaz važnosti tjelesnog vježbanja s gledišta edukacije i promicanja tjelesne aktivnosti u očuvanju zdravlja te opis zdravstvenih vidova upotrebe sve zastupljenijih i posjećenijih sauna, bazena i spa centara. Prikazana su načela savjetovanja za aktivnost i vježbanje u primarnoj zdravstvenoj zaštiti i moguće smjernice razvoja interdisciplinarno koncipiranih savjetovališta. Posebno poglavlje obuhvaća osnove pravilne prehrane rekreacijski aktivnih osoba. Na temelju iznesenih znanstvenih spozanja ponuđene su i osnovne preporuke o vrsti, trajanju, učestalosti i intenzitetu tjelesnog vježbanja potrebnog za povećanje stupnja funkcionalne sposobnosti i smanjenje rizika od nastanka nekih bolesti te zdravstvene preporuke za sigurno vježbanje.

tjelovježba ; fiziološki aspekti ; zdravstveni aspekti

Physical exercise and health

exercise ; physiological aspects ; health aspects