Leksička i sintaktička analiza početnica (CROSBI ID 420298)

Miličić, Sanja Leksička i sintaktička analiza početnica / Kuvač Kraljević, Jelena (mentor); Zagreb, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, . 2016

Miličić, Sanja

Kuvač Kraljević, Jelena

Leksička i sintaktička analiza početnica

Ovaj rad bavi se leksičkom i sintaktičkom analizom početnica hrvatskog jezika i njihovom usporedbom. Analizirane su tri početnice, na leksičkoj i sintaktičkoj razini, koje je odobrilo Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta Republike Hrvatske. Na leksičkoj razini problematizira se o brojnosti i svrsi niskočestotnih riječi u udžbenicima za početno čitanje. Poznato je kako veliki broj nepoznatih riječi dovodi do otežanog razumijevanja teksta, a uz to ne doprinosi bogaćenju rječnika što je jedna od svrha početnica. Sintaktičkom analizom željelo se doći do podataka o raspodjeli sintaktičkih struktura unutar početnica. Ističe se kako određene vrste zavisno složenih rečenica djeca nisu sposobna obraditi do desete godine života te se promatra njihova zastupljenost. Uz to, analizira se i prosječna duljina rečenica zbog podataka prema kojima radno pamćenje utječe na čitanje, ali i činjenice da ono ima svoja ograničenja. Upute za izvršenje zadataka, objašnjenja nepoznatih riječi i komentari analizirani su zasebno, a tekstovi i pjesmice zasebno. Niskočestotne riječi definirane su kao one koje su se javile manje od dvanaest puta. Za izračunavanje čestotnosti riječi upotrijebio se program FREQ, a za računanje prosječne duljine rečenica upotrijebio se program MLU. Oba programa nalaze se unutar programskog paketa CLAN. Rezultati pokazuju kako je više od devedeset posto riječi u svim početnicama niskočestotno. Uz to, javljaju se riječi koje su rijetke i u tekstovima namijenjenim odraslim čitateljima. Sintaktička analiza pokazala je da su najzastupljenije jednostavne rečenice, ali i da postoje razlike u raspodjeli sintaktičkih struktura među početnicama. Prosječne duljine rečenica ne prelaze granice radnoga pamćenja. leksička analiza, sintaktička analiza, početnice, niskočestotne riječi, sintaktičke strukture

leksička analiza, sintaktička analiza, početnice, niskočestotne riječi, sintaktičke strukture

Lexical and syntactic analysis of abc book

lexical analysis, syntactic analysis, premers, low-frequency words, syntactic structures