Sintaksa Tadijanovićeva pjesništva (CROSBI ID 663997)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Bakota, Lidija ; Mlikota, Jadranka Sintaksa Tadijanovićeva pjesništva // Zbornik radova s Međunarodnoga znanstvenoga skupa Tadijino stoljeće: povijest, kultura, identitet / Matanović, D. ; Zielinski, B. ; Turbić Hadžagić, A. et al. (ur.). Osijek : Poznań: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2018. str. 55-84

Bakota, Lidija ; Mlikota, Jadranka

Sintaksa Tadijanovićeva pjesništva

Književna je i jezikoslovna filologija kao temeljne odlike Tadijanovićeva pjesništva izdvojila jednostavnost, konkretnost i neposrednost izraza te naddijalektnost pjesničkoga jezika u kojem nema slavonskih šokačkih jezičnih osobina. Tadijanovićev je (poetski) jezik stoga određen kao književnojezični, i kada je riječ o naglasnom sustavu (razlikovna uloga naglaska) i kada je riječ o pojedinim jezičnim obilježjima na leksičkostilističkoj (birani, čist rječnik, bez složenica i stranih riječi) morfostilističkoj (ekonomičnost uporabe imenica i pridjeva) i sintaktostilističkoj (sintaksa rečenice, osamostaljivanje rečeničnih dijelova) razini. Polazeći od tvrdnje da su „Tadijanovićevi stihovi puni sintakse hrvatskoga standardnog jezika“ (Babić 1991: 226), u radu se sintaktostilističkoj analizi autorova pjesničkoga jezika pristupa ne samo na temelju primjera u Sintaksi hrvatskoga književnog jezika Radoslava Katičića (32002), već i na primjerima iz Tadijanovićevih zbirka pjesama koje kao građa nisu uvrštene u Katičićevu Sintaksu.

Tadijanovićev pjesnički jezik, sintaksa hrvatskoga književnog jezika, sintaktostilistička analiza

Syntax of Tadijanović's Poetry

Tadijanović's poetic language, syntax of Croatian literary language, analysis of syntax and style