Ponašanje potrošača na festivalima ulične hrane (CROSBI ID 420430)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Mraović, Marko
Lara Jelenc
hrvatski
Ponašanje potrošača na festivalima ulične hrane
Predmet ovog rada predstavlja ponašanje potrošača te utjecaj pojedinih čimbenika na potrošačev izbor proizvoda na najpoznatijem festivalu ulične hrane u Hrvatskoj, odnosno Adventu u Zagrebu. Cilj je ustanoviti koji su najznačajniji čimbenici utjecaja na odluku potrošača s naglaskom na prodajno osoblje i preporuke drugih. Na temelju prethodnih istraživanja su se formirale hipoteze koje su primarnim istraživanjem prihvaćene ili odbijene. Na temelju rezultata istraživanja se zaključuje da je glavni čimbenik utjecaja na potrošačevu odluku odnos cijene i kvalitete te preporuke drugih. Iako preporuke drugih, odnosno obitelji, prijatelja i poznanika, na temelju ovog istraživanja čine snažniji čimbenik utjecaja na potrošača u odnosu na prodajno osoblje, spomenutoj izjavi treba pristupiti vrlo oprezno. Razlog tomu su brojna ograničenja istraživanja kao što su nedovoljno veliki broj sudionika istraživanja, nedovoljna širina proizvoda obuhvaćenih istraživanjem, fokus ispitanika prilikom ispunjavanja upitnika te brojna druga ograničenja. Prodajno osoblje igra važnu ulogu na odluku potrošača, a pogotovo kada se uzme u obzir činjenica kako ponuda proizvoda na Adventu u Zagrebu nije široka. Iz godine u godinu se nude isti proizvodi koji su izrazito traženi i na neki način predstavljaju dio tradicije Adventa. Stoga se prodavač mora izboriti i od sebe učiniti značajnim čimbenikom od utjecaja na potrošačevu odluku. Osim kvalitetnog proizvoda, cijene koja prati kvalitetu, prodavač mora biti svjestan da je on osoba koja će svojim ponašanjem potencijalno zadržati kupca ili odbiti te od njega učiniti pozitivni ili negativni kanal promocije. Na kraju se može zaključiti kako omjer cijene i kvalitete te preporuke drugih su čimbenici od presudnog utjecaja na potrošačev izbor, dok prodajno osoblje igra nešto manju, ali značaju ulogu.
Ponašanje potrošača, preporuke drugih, prodajno osoblje, Advent u Zagrebu, festivali ulične hrane
nije evidentirano
engleski
Consumer behavior in street food festivals.
nije evidentirano
Consumer behavior, others recommendation, staff, Christmas time in Zagreb, street-food
nije evidentirano
Podaci o izdanju
90
05.05.2018.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Ekonomski fakultet, Rijeka
Rijeka