Konvergencija medija s posebnim osvrtom na televizijsku konvergenciju (CROSBI ID 61530)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Mihaljević, Vine
hrvatski
Konvergencija medija s posebnim osvrtom na televizijsku konvergenciju
Mediji stvaraju novo društveno, kulturno, gospodarsko i tehnološko ozračje u čijem središtu se nalazi suvremeni medijalni čovjek s potrebama za informacijom i zabavom, a promjena koja se događa prije svega je kulturna promjena u najširem antropološkom smislu. U okviru kulturne konvergencije i današnjeg individualnog i zajedničkog medijskog iskustva, predstavlja se i promjena televizijskog konvergencijskog scenarija. Neprijeporno je da se mijenjaju tehnologije, mijenjaju se funkcije i identitet televizijske proizvodnje, programi, distribucija te načini, vrijeme i prostori potrošnje televizijskih sadržaja, naime, mijenjaju se i sami gledatelji. Konvergencijska televizija nalazi se u stjecištu tehnološkog razvoja, ekonomsko-institucionalnih promjena, programa, govora, praksa i općeg iskustva u potrošnji televizijskih medijskih sadržaja. Istraživanje o konvergencijskoj televiziji jasno artikulira tri ključne riječi: ekstenzija, pristup i brend pomoću kojih se interpretira proizvodnja televizijske kuće i potrošnja njenih proizvoda. Konvergencijska proizvodnja sadrži tri područja s deset pravila. Prvo područje je složena naracija s pravilima matrice, oponašanja i prikladnosti, zatim drugo područje je aktivni gledatelj s pravilima opuštenosti, mode, kompenzacije i tzv. pravila „britve“ te na kraju treće područje dinamične mreže s pravilima emitiranja, reemitiranja i trenutačnosti, neposrednosti. Konvergencijska potrošnja također se redefinira i očituje se u promjeni i načinima pristupa medijima, tekstovima i naracijama, a obilježavaju ju je prakse i govori. Potrošnja pokazuje obilježja kontinuiteta i promjene. Složenost konvergencijske televizije očituje se u multiplikaciji platformi za distribuciju televizijskih proizvoda. Dinamika odnosa između gledatelja i platformi obilježava logika upravljanja složenosti koju reguliraju načela razlikovanja, inercije, dogovaranja i razgovora. Tri razine konvergencijske televizijske prakse predstavljene su obrnutom piramidom koju sadrže površinska konvergencija koja sadrži istraživanje i informacija, zatim intermedijska konvergencija u kojoj glavnu ulogu imaju govor i igra te na kraju dubinska konvergencija koju obilježavaju identitet i posjedovanje. Dinamike konvergencije pak određuju povjerenje i iskorak kao unutarnje te prilagođavanje i vrednovanje kao vanjske silnice, odnosno usmjerenja na proizvod, na ponudu mreže i na opću ponudu mreže.
konvergencija, Internet, digitalizacija, društvene mreže, televizija
nije evidentirano
engleski
Media convergence with particular focus to television convergence
nije evidentirano
convergence, internet, digitalisation, social networks, television
nije evidentirano
Podaci o prilogu
901-938.
objavljeno
Podaci o knjizi
Znat će da prorok bijaše među njima! (Ez 33, 33) Zbornik u čast prof. dr. sc. Bože Lujića, OFM, povodom 70. godine života
Kljajić, Stipo ; Cifrak, Mario
Zagreb: Kršćanska sadašnjost
2018.
978-953-11-1088-4