Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Svijet kao klepsidra: ontološki status fantastičnoga u "Kući za umorne" Dževada Karahasana (CROSBI ID 664374)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad

Kos-Lajtman, Andrijana Svijet kao klepsidra: ontološki status fantastičnoga u "Kući za umorne" Dževada Karahasana // Jezik književnosti, znanosti i medija. Zbornik radova sa znanstvenog skupa povodom 80. rođendana akademika Milivoja Solara. Koprivnica: Sveučilište Sjever, 2018. str. 253-268

Podaci o odgovornosti

Kos-Lajtman, Andrijana

hrvatski

Svijet kao klepsidra: ontološki status fantastičnoga u "Kući za umorne" Dževada Karahasana

Kuća za umorne Dževada Karahasana zbirka je priča do sada objavljena u tri izdanja. Rad se bavi posljednjim izdanjem zbirke (Zadužbina Petar Kočić, Banja Luka – Beograd, 2014.), s obzirom da je upravo to izdanje doživjelo autorske promjene te kao takvo predstavlja najcjelovitiju verziju djela. Iako je riječ o pričama koje svoje utemeljenje nalaze u realnom, nefantastičnom svijetu, elementi fantastičnoga dosljedno se javljaju u svakoj od pet priča, s vrlo specifičnim funkcijama. Rad ispituje upravo takve elemente, enklave fantastičnog, razlučujući njihove pojavne oblike (prikaze, neobjašnjive događaje, odsustvo kauzalnih veza itd.), s posebnim osvrtom na funkcije istih. U svim pričama fantastično je vezano uz glavne protagoniste i njihov odnos prema stvarnosti, osobito prema društvenoj zbilji koju – konvencionalnu, normiranu i kolektivnu – pojedinac osjeća stranom, nerazumljivom pa i potpuno besmislenom. Osjećajući se izmještenima iz zbilje kakva im je bliska i znana, likovi Kuće za umorne utječu se fantastičnom kao medijatoru prema nekoj drugačijoj stvarnosti kao drugom licu trajno raspolučenog svijeta. Takav svijet moguće je predočiti principom klepsidre – sata sastavljenog od dviju povezanih posuda čiji se sadržaji, ograničeni kategorijom vremena, u konačnici međusobno isključuju. Na narativnoj razini priča princip najočitije funkcionira u fabularnim raspletima koji okončanje nalaze upravo u drugovrsnoj, zrcalnoj zbilji, u karnevalesknoj viziji svijeta u kojoj su norma i karneval zamijenili svoja mjesta.

društvena zbilja, Dževad Karahasan, fantastično, "Kuća za umorne", ontološki status fantastičnog

nije evidentirano

engleski

The World as a Clepsydra: The Ontological Status of the Fantastic in Dževad Karahasan's Novel "Kuća za umorne"

nije evidentirano

social reality, Dzevad Karahasan, fantastic, Kuća za umorne (House for the tired), ontological status of fantastic

nije evidentirano

Podaci o prilogu

253-268.

2018.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Jezik književnosti, znanosti i medija. Zbornik radova sa znanstvenog skupa povodom 80. rođendana akademika Milivoja Solara

Koprivnica: Sveučilište Sjever

978-953-7809-67-6

Podaci o skupu

Nepoznat skup

predavanje

29.02.1904-29.02.2096

Povezanost rada

Filologija