Književno-znanstveni hipertekst Jasne Horvat (CROSBI ID 253454)

Kos-Lajtman, Andrijana Književno-znanstveni hipertekst Jasne Horvat // Folia linguistica et litteraria, 22 (2018), 22; 37-64

Kos-Lajtman, Andrijana

Književno-znanstveni hipertekst Jasne Horvat

U radu se razmatra suodnos književnog i znanstvenog diskursa u suvremenom postmodernističkom romanu. Kao primjer izrazite, gotovo radikalne interferencije književnog i znanstvenog, kako u nacionalnim tako i u svjetskim okvirima, sagledava se romaneskni opus suvremene hrvatske književnice i znanstvenice Jasne Horvat. Analizom četiriju romana navedene autorice – Az (2009), Bizarij (2009), Auron (2011) i Vilikon (2012) – raščlanjuju se pojedinačne diskurzivne razine na kojima dolazi do situiranja znanstvenih elemenata u romaneskni tekst te se utvrđuju funkcije istoga. Također, sagledava se širok dijapazon zahvaćanja u referencijsko polje pojedinih znanstvenih disciplina koji pokriva područje velikog broja danas legitimnih znanstvenih polja i pripadajućih znanosti – počevši od matematike, kemije, biologije, historiografije, filologije, znanosti o umjetnosti, do filozofije, psihologije, sociologije, etnografije i folkloristike. Različito usmjerenim interdisciplinarnim i intermedijalnim strategijama četiri konceptualna romana autorice Horvat potvrđuju se kao složeni književno-znanstveni hipertekstovi, netipični romani-projekti, s osebujnim kibernetičkim kodovima svog ustrojstva i unutarnjeg funkcioniranja. Kao takvi predstavljaju fenomen koji je nezaobilazan u promišljanju suvremenog romana postmaterijalnog internetskog doba i njegove hipotetičke budućnosti.

interferencija književnog i znanstvenog, hipertekst, romani-projekti, ikonička konceptualnost, Az, Bizarij, Auron, Vilikon

Literary and Scientific Hypertext of Jasna Horvat

interference of the literary and the scientific, hypertext, novel-project, iconic conceptuality, Az, Bizarij, Auron, Vilikon