Ontološki strukturalizam Stanka Lasića o Krležinim romaneskim animama ili od onog političkog prema Vječnom ženskom (CROSBI ID 253536)
Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni) | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Marjanić, Suzana
hrvatski
Ontološki strukturalizam Stanka Lasića o Krležinim romaneskim animama ili od onog političkog prema Vječnom ženskom
U preglednom radu polazim od Lasićeve zamjedbe vezane uz Krležine romaneskne anime. Naime, riječima Stanka Lasića, u središtu je Krležine paradigme protagonist koji će tragati za smislom, apsolutom i pritom će se kretati od nekog autoriteta (od Pretpostavljenog, npr. Oca – obiteljskog, nacionalnog, vjerskog) k nekoj ljubljenoj osobi (Ženi): transgresija homo politicusa u homo eroticusa. Radi se o arhetipu koji se uočava u svim Krležinim romanima: Vražji otok (1923.): otac – Gabrijel – Ljiljana ; Povratak Filipa Latinovicza (1932.): majka – Filip – Bobočka ; Na rubu pameti (1938.): Domaćinski – Doktor – Jadviga ; Banket u Blitvi (1938., 1939., 1962.): Barutanski – Nielsen – Karina ; Zastave (1962–1968.): otac – Kamilo Emirički ml. – Ana Borongay. Pritom uvodim i prvi Krležin roman Tri kavaljera frajle Melanije (1920/1922), a romaneskne anime interpretativno ilustriram i Lasićevim interpretacijama Krležinih dramskih anima.
Miroslav Krleža ; Stanko Lasić ; romaneskne anime ; jungovski arhetipovi ; femme fatale
nije evidentirano
engleski
Stanko Lasić’s Ontological Structuralism and the Anima of Krleža's Novels: From the Eternal Feminine to the Political
nije evidentirano
Miroslav Krleža ; Stanko Lasić ; novelistic anima ; femme fatale
nije evidentirano
Podaci o izdanju
50 (187(1))
2018.
133-144
objavljeno
0455-0463
2459-6329
Povezanost rada
Etnologija i antropologija