Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Kulturni kapital i obrazovne nejednakosti u Hrvatskoj, Njemačkoj i Danskoj: usporedna analiza PISA 2009 podataka (CROSBI ID 254117)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Puzić, Saša ; Gregurović, Margareta ; Košutić, Iva Kulturni kapital i obrazovne nejednakosti u Hrvatskoj, Njemačkoj i Danskoj: usporedna analiza PISA 2009 podataka // Revija za socijalnu politiku, 25 (2018), 2; 133-156. doi: 10.3935/rsp.v25i2.1463

Podaci o odgovornosti

Puzić, Saša ; Gregurović, Margareta ; Košutić, Iva

hrvatski

Kulturni kapital i obrazovne nejednakosti u Hrvatskoj, Njemačkoj i Danskoj: usporedna analiza PISA 2009 podataka

Polazeći od Bourdieuove teorije kulturne i socijalne reprodukcije, u radu se želi ispitati povezanost socioekonomskog porijekla, kulturnog kapitala i školskog postignuća u tri nacionalna obrazovna sustava: hrvatskom, njemačkom i danskom. Provedene analize temelje se na podacima prikupljenima PISA 2009 istraživanjem (N(H)=4 994 ; N(Nj)=4 979 ; N(D)=5 924). Primjenom regresijske analize ispituje se da li i u kojoj mjeri socioekonomsko porijeklo učenika utječe na rezultat iz prirodoslovne pismenosti, čini li to posredstvom kulturnog kapitala, te jesu li učinci kulturnog kapitala veći za učenike nižeg ili višeg socioekonomskog statusa. Dobiveni rezultati pokazuju da postoji pozitivna veza između socioekonomskog statusa i rezultata iz prirodoslovne pismenosti u sve tri zemlje te da je ova veza razmjerno najjača u Njemačkoj. Kulturni kapital učenika u sve tri zemlje posreduje učinak obiteljskog socioekonomskog statusa na rezultat iz prirodoslovne pismenosti, iako odnosi ovih varijabli značajno variraju između hrvatskih, njemačkih i danskih učenika. Interakcijski efekti socioekonomskog statusa i kulturnog kapitala zabilježeni su kod njemačkih i danskih učenika, kod kojih se obrasci obrazovnog isključivanja odvijaju primarno kroz utjelovljene kulturne dispozicije.

kulturni kapital ; obrazovne nejednakosti ; socioekonomski status ; obrazovno postignuće ; PISA ; Hrvatska ; Njemačka ; Danska

nije evidentirano

engleski

Cultural Capital and Educational Inequality in Croatia, Germany and Denmark: A Comparative Analysis of the PISA 2009 Data

nije evidentirano

cultural capital ; educational inequality ; socioeconomic status ; educational achievement ; PISA ; Croatia ; Germany ; Denmark

nije evidentirano

Podaci o izdanju

25 (2)

2018.

133-156

objavljeno

1330-2965

1845-6014

10.3935/rsp.v25i2.1463

Povezanost rada

Sociologija

Poveznice
Indeksiranost