Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Primjena učiteljevih strategija rada i metodičkih postupaka u radu s djecom s teškoćama pažnje (CROSBI ID 421314)

Ocjenski rad | diplomski rad

Lešić, Mirela Primjena učiteljevih strategija rada i metodičkih postupaka u radu s djecom s teškoćama pažnje / Velki, Tena (mentor); Osijek, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, . 2018

Podaci o odgovornosti

Lešić, Mirela

Velki, Tena

hrvatski

Primjena učiteljevih strategija rada i metodičkih postupaka u radu s djecom s teškoćama pažnje

Glavni cilj rada utvrditi je razlike u metodičkim postupcima koje primjenjuju učitelji osnovne škole u radu s učenicima koji imaju teškoće pažnje te ispitati njihovu samoprocijenjenu učinkovitost u davanju praktičnih instrukcija, vođenju razreda i uključivanju učenika s navedenim teškoćama u odgojno-obrazovni proces. Razlike u metodičkim postupcima i učinkovitost poučavanja testirali smo s obzirom na to poučavaju li u razrednoj ili predmetnoj nastavi, koliko imaju godina radnog staža u struci te prema spolu sudionika. Istraživanje je obuhvatilo 31 osnovnu škole iz 3 županije Republike Hrvatske ; Osječko- baranjske, Vukovarsko-srijemske i Brodsko- posavske županije. Sudionici su bili učitelji razredne (51%) i predmetne (49%) nastave. Od toga, 12, 8 % učitelja i 87, 2 % učiteljica. Od ukupnog broja procijenjenih učenika (N=305) njih 85, 6 % (N=261) su muškog spola, a 14, 4 % (N=44) ženskog spola. Raspon dobi procjenjivanih učenika bio je od 7 do 15 godina, a prosječna dob 10, 69 godina (sd=2, 26). Rezultati istraživanja pokazali su kako učitelji u radu s djecom s teškoćama pažnje češće koriste odgojne metodičke postupke u odnosu na obrazovne. Utvrđene su i statistički značajne razlike u učiteljevoj samoprocjeni učinkovitosti davanja praktičnih instrukcija, vođenja razreda te uključivanja učenika. Učitelji se procjenjuju podjednako učinkovitim u provođenju praktičnih instrukcija i vođenju razreda, a najslabiji su u uključivanju učenika u odgojno-obrazovni proces. Učitelji razredne nastave češće koriste odgojne metodičke postupke te se procjenjuju i učinkovitijima u poučavanju učenika s teškoćama pažnje u odnosu na učitelje predmetne nastave. Također, učiteljice se osjećaju kompetentnije u svim segmentima rada s takvom djecom te u poučavanju češće od učitelja primjenjuju odgojne metodičke postupke.

metodički postupci, teškoće pažnje, učinkovitost poučavanja, učitelji

nije evidentirano

engleski

Teacher’s work strategies application and methodological procedures in working with children with attention deficits

nije evidentirano

methodological procedures, attention deficit disorder, teaching efficiency, teachers

nije evidentirano

Podaci o izdanju

40

12.09.2018.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti

Osijek

Povezanost rada

Obrazovne znanosti, Pedagogija, Psihologija

Poveznice