Druge vrste radova | ostalo

• Obrazovni materijal (nedefinirano )

Uzelac, Jovan Kibernetsko upravljanje poslovnim sustavima / Uzelac, Jovan (ur.). Rijeka: Ekonomski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2002. 273..

Uzelac, Jovan

Uzelac, Jovan

Kibernetsko upravljanje poslovnim sustavima

Cilj je knjige upoznati čitatelja s kibernetikom kao znanstvenom disciplinom i potaći kibernetizaciju upravljanja poslovnim sustavima. Namijenjena je studentima ekonomije i srodnih područja, koji izučavaju probleme organizacije i informatizacije upravljanja poslovnim procesima. Poslužit će i drugim čitateljima koji se bave razvojem i menadžmentom. Pored sažetka, predgovora i uvoda građa je knjige strukturirana u dvanaest međusobno povezanih poglavlja i to: (1) Sustav - pojam i anali-tička definicija ; (2) Sustavsko mišljenje i teorija sustava ; (3) Pristupi i metode teorije sustava ; (4) Sustavska analiza poduzeća ; (5) tj. Odabrani koncepti i metode upravljanja. Prethodnih pet poglavlja predstavljaju relativnu cjelinu općih i metodoloških aspekata problema knjige. Naredna tri poglavlja usmjerena su kibernetskom upravljanju a naslovljena su: (6) Entropija i informacija ; (7) Značajke dinamike ekonomskog sustava i (8) Upravljanje u konceptu povratne veze. Četiri zadnja poglavlja posvećena su kibernetizaciji upravljanja, sadrže naslove: (9) Strategija kibernetizacije upra-vljanja ; (10) Kibernetizacija upravljanja u poduzeću ; (11) Kibernetizacija okoline poduzeća i (12) Menadžment informacijski sustav. Završna potpora knjige sadrži sažetak na talijanskom i engleskom jeziku, bibliografiju, kazalo pojmova i popisi brojnih ilustracija. Metodološki pristup strukturiranju knjige i izlaganju građe prven-stveno je sustavski. Pošlo se od sagledavanja kibernetike u njezinoj cjelini zajedno s drugim sustavskim znanostima, a zatim su razrađeni odabrani dijelovi, načela i kategorije. U knjizi je prezentirana bibliografija od 119 bibliografskih jedinica, 79 puta pozvanih u 134 fusnota. Knjiga je bogato opremljena s 87 dijagrama, tablicama i shemama. Radi lakšeg snalaženja čitatelja izrađeno je i kazalo pojmova.

kibernetika; upravljanje; poslovni sustav

Cybernetic Management of Business Systems

cybernetc; management; business system