Stavovi učenika prema traženju psihološke pomoći – istraživačko-edukativni projekt izborne nastave psihologije Gimnazije „Fran Galović“ Koprivnica (CROSBI ID 665797)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Pecek Britvić, Katarina ; Šandor, Jasmina ; Markušić, Petra ; Jergović-Lesić, Sanja ; Vučković, Sandra
hrvatski
Stavovi učenika prema traženju psihološke pomoći – istraživačko-edukativni projekt izborne nastave psihologije Gimnazije „Fran Galović“ Koprivnica
Uvod: Kako bi maturanti Gimnazije "Fran Galović" Koprivnica, koji su u školskoj godini 2015./2016. odabrali izborni predmet psihologije, imali što bolji uvid u razliku između svakodnevnog psihologiziranja i znanstvenog istraživanja u psihologiji, odlučili smo provesti istraživanje u kojem će isti učenici imati aktivnu ulogu. Učenici su sudjelovali u svim fazama istraživanja, u skladu sa svojim znanjima i vještinama. Tema je zajednički odabrana te se odnosi na stavove prema traženju psihološke pomoći. Cilj istraživanja bio je ispitati dobne i spolne razlike učenika u stavovima prema traženju psihološke pomoći. Metoda: Za potrebe istraživanja konstruirana je skala stavova prema traženju psihološke pomoći, u čijoj su izradi također sudjelovali učenici izborne nastave psihologije. Pouzdanost skale visoke je unutarnje konzistencije (Cronbach alpha=0.81). Ispitivanje je provedeno u pet razrednih odjeljenja završnih razreda Gimnazije, ukupno 113 učenika, a ista je skala primijenjena i na uzorku od 90 učenika osmih razreda Osnovne škole Petra Preradovića u Pitomači. Rezultati i rasprava: Kako bi odgovorili na probleme istraživanja korištena je složena analiza varijance. Rezultati su potvrdili hipotezu kako učenice imaju statistički značajno pozitivniji stav prema traženju psihološke pomoći od učenika (F=23.426, df=1, p<0.001). Nadalje, pokazalo se kako mlađi učenici (učenici osmih razreda) imaju statistički značajno pozitivniji stav (F=16.3, df=1, p<0.001) prema traženju psihološke pomoći u odnosu na starije učenike (maturanti). Interakcijski efekt dobi i spola nije dobiven. Zaključak: Ovo je istraživanje korišteno u edukativne svrhe kako bi se učenicima izborne nastave psihologije omogućilo iskustveno učenje u smislu organizacije i provedbe znanstvenog istraživanja u psihologiji. Poslužilo je kao temelj za daljnje rasprave s učenicima na temu traženja psihološke pomoći u našem društvu. Također, ovo je istraživanje rezultiralo vrijednim smjernicama koje će stručnim suradnicima navedenih škola poslužiti za planiranje radionica i predavanja za učenike i profesore na temu pružanja, mogućnostima i dostupnosti psihološke pomoći i podrške na razini lokalne zajednice i šire.
traženje psihološke pomoći, stavovi, učenici
nije evidentirano
engleski
/
nije evidentirano
seeking professional psychological help ; attitudes ; students
nije evidentirano
Podaci o prilogu
284-284.
2016.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
24. godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Psihologija u prevenciji poremećaja i očuvanju zdravlja, Knjiga sažetaka
Pokrajac-Bulian, Alessandra ; Miletić, Irena ; Juretić, Jasminka ; Lopižić, Josip
Jasrebarsko: Naklada Slap
978-953-55079-5-6
Podaci o skupu
Psihologija u prevenciji poremećaja i očuvanju zdravlja, Znanstveno-stručni skup s međunarodnim sudjelovanjem
poster
09.11.2016-12.11.2016
Opatija, Hrvatska