Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Stavovi učenika prema traženju psihološke pomoći – istraživačko-edukativni projekt izborne nastave psihologije Gimnazije „Fran Galović“ Koprivnica (CROSBI ID 665797)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Pecek Britvić, Katarina ; Šandor, Jasmina ; Markušić, Petra ; Jergović-Lesić, Sanja ; Vučković, Sandra Stavovi učenika prema traženju psihološke pomoći – istraživačko-edukativni projekt izborne nastave psihologije Gimnazije „Fran Galović“ Koprivnica // 24. godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Psihologija u prevenciji poremećaja i očuvanju zdravlja, Knjiga sažetaka / Pokrajac-Bulian, Alessandra ; Miletić, Irena ; Juretić, Jasminka et al. (ur.). Jasrebarsko: Naklada Slap, 2016. str. 284-284

Podaci o odgovornosti

Pecek Britvić, Katarina ; Šandor, Jasmina ; Markušić, Petra ; Jergović-Lesić, Sanja ; Vučković, Sandra

hrvatski

Stavovi učenika prema traženju psihološke pomoći – istraživačko-edukativni projekt izborne nastave psihologije Gimnazije „Fran Galović“ Koprivnica

Uvod: Kako bi maturanti Gimnazije "Fran Galović" Koprivnica, koji su u školskoj godini 2015./2016. odabrali izborni predmet psihologije, imali što bolji uvid u razliku između svakodnevnog psihologiziranja i znanstvenog istraživanja u psihologiji, odlučili smo provesti istraživanje u kojem će isti učenici imati aktivnu ulogu. Učenici su sudjelovali u svim fazama istraživanja, u skladu sa svojim znanjima i vještinama. Tema je zajednički odabrana te se odnosi na stavove prema traženju psihološke pomoći. Cilj istraživanja bio je ispitati dobne i spolne razlike učenika u stavovima prema traženju psihološke pomoći. Metoda: Za potrebe istraživanja konstruirana je skala stavova prema traženju psihološke pomoći, u čijoj su izradi također sudjelovali učenici izborne nastave psihologije. Pouzdanost skale visoke je unutarnje konzistencije (Cronbach alpha=0.81). Ispitivanje je provedeno u pet razrednih odjeljenja završnih razreda Gimnazije, ukupno 113 učenika, a ista je skala primijenjena i na uzorku od 90 učenika osmih razreda Osnovne škole Petra Preradovića u Pitomači. Rezultati i rasprava: Kako bi odgovorili na probleme istraživanja korištena je složena analiza varijance. Rezultati su potvrdili hipotezu kako učenice imaju statistički značajno pozitivniji stav prema traženju psihološke pomoći od učenika (F=23.426, df=1, p<0.001). Nadalje, pokazalo se kako mlađi učenici (učenici osmih razreda) imaju statistički značajno pozitivniji stav (F=16.3, df=1, p<0.001) prema traženju psihološke pomoći u odnosu na starije učenike (maturanti). Interakcijski efekt dobi i spola nije dobiven. Zaključak: Ovo je istraživanje korišteno u edukativne svrhe kako bi se učenicima izborne nastave psihologije omogućilo iskustveno učenje u smislu organizacije i provedbe znanstvenog istraživanja u psihologiji. Poslužilo je kao temelj za daljnje rasprave s učenicima na temu traženja psihološke pomoći u našem društvu. Također, ovo je istraživanje rezultiralo vrijednim smjernicama koje će stručnim suradnicima navedenih škola poslužiti za planiranje radionica i predavanja za učenike i profesore na temu pružanja, mogućnostima i dostupnosti psihološke pomoći i podrške na razini lokalne zajednice i šire.

traženje psihološke pomoći, stavovi, učenici

nije evidentirano

engleski

/

nije evidentirano

seeking professional psychological help ; attitudes ; students

nije evidentirano

Podaci o prilogu

284-284.

2016.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

24. godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Psihologija u prevenciji poremećaja i očuvanju zdravlja, Knjiga sažetaka

Pokrajac-Bulian, Alessandra ; Miletić, Irena ; Juretić, Jasminka ; Lopižić, Josip

Jasrebarsko: Naklada Slap

978-953-55079-5-6

Podaci o skupu

Psihologija u prevenciji poremećaja i očuvanju zdravlja, Znanstveno-stručni skup s međunarodnim sudjelovanjem

poster

09.11.2016-12.11.2016

Opatija, Hrvatska

Povezanost rada

Obrazovne znanosti, Psihologija