Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Prosocijalno ponašanje: uloga osnažujućih čimbenika razvoja djece rane školske dobi (CROSBI ID 665909)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Vučković, Sandra ; Krupić, Dino ; Borovac, Tijana ; Ručević, Silvija Prosocijalno ponašanje: uloga osnažujućih čimbenika razvoja djece rane školske dobi // Osnaživanje potencijala za preventivne aktivnosti u zajednici - Sažeci priopćenja / Jakopec, Ana ; Pribisalić, Dalia ; Krupić, Dino (ur.). Osijek: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2018. str. 56-56

Podaci o odgovornosti

Vučković, Sandra ; Krupić, Dino ; Borovac, Tijana ; Ručević, Silvija

hrvatski

Prosocijalno ponašanje: uloga osnažujućih čimbenika razvoja djece rane školske dobi

Cilj istraživanja bio je ispitati ulogu nekih socio-demografskih varijabli, roditeljskih odgojnih stilova i empatije djeteta u objašnjenju prosocijalnog ponašanja djece rane školske dobi. U istraživanju su korišteni podaci iz treće točke mjerenja unutar opsežnijeg longitudinalnog istraživanja pod nazivom „Problemi u ponašanju djece školske dobi: Uloga izvršnih funkcija, individualnih, obiteljskih i genetskih čimbenika-ECLAT“. U istraživanju je sudjelovalo 173 slučajno odabrane djece iz 16 javnih škola grada Osijeka (94 dječaka ; Mdob=8.21, SD=.569) i njihovi roditelji. Roditeljski odgojni stilovi mjereni su samoprocjenom koristeći Upitnik roditeljskog stila, dok su razinu empatije kod djeteta roditelji procjenjivali Griffithovom ljestvicom empatije. Roditelji su također ispunili Upitnik snaga i slabosti, pri čemu su prikazani rezultati samo za subskalu kojom se mjeri prosocijalno ponašanje. Hijerarhijskom regresijskom analizom utvrđeno je da su spol i razina afektivne empatije djeteta te permisivni odgojni stil značajni prediktori prosocijalnog ponašanja djece rane školske dobi. Djeca ženskog spola, s višom razinom afektivne empatije i čiji roditelji rjeđe koriste permisivni odgojni stil bila su procijenjena kao ona koja češće manifestiraju ponašanja kojima žele pomoći drugoj osobi ili učiniti neku korist. Rezultati istraživanja ukazuju da su ženski spol, viša razina afektivne empatije djeteta te rjeđe korištenje permisivnog roditeljskog odgojnog stila osnažujući čimbenici razvoja prosocijalnog ponašanja djece rane školske dobi. Istraživanje ukazuje da se intervencije trebaju usmjeriti na ranu edukaciju roditelja i poticanje razvoja empatije kod djeteta, kako bi se prevenirao razvoj problema u ponašanju u kasnom djetinjstvu i adolescenciji.

roditeljski odgojni stil ; empatija ; prosocijalno ponašanje, osnažujući čimbenici, rana školska dob

nije evidentirano

engleski

Prosocial behaviour: role of empowerment factors in the development of early school-age children

nije evidentirano

parenting style ; empathy ; prosocial behaviour ; empowerment factors ; early school-age children

nije evidentirano

Podaci o prilogu

56-56.

2018.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Osnaživanje potencijala za preventivne aktivnosti u zajednici - Sažeci priopćenja

Jakopec, Ana ; Pribisalić, Dalia ; Krupić, Dino

Osijek: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku

978-953-314-108-4

Podaci o skupu

7. znanstveno - stručni skup: Osnaživanje potencijala za preventivne aktivnosti u zajednici

predavanje

22.02.2018-24.02.2018

Osijek, Hrvatska

Povezanost rada

Obrazovne znanosti, Psihologija