Problemi u ponašanju: uloga roditeljskog odgojnog stila i nekih izvršnih funkcija djece rane školske dobi (CROSBI ID 665910)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Vučković, Sandra ; Ručević, Silvija ; Borovac, Tijana ; Krupić, Dino
hrvatski
Problemi u ponašanju: uloga roditeljskog odgojnog stila i nekih izvršnih funkcija djece rane školske dobi
Cilj istraživanja bio je ispitati ulogu roditeljskog odgojnog stila i nekih izvršnih funkcija djeteta u objašnjenju problema u ponašanju djece rane školske dobi. Problem istraživanja bio je utvrditi povezanost roditeljskog odgojnog stila te sposobnosti planiranja, regulacije i inhibicije kao mjera izvršnih funkcija kod djeteta s problemima u ponašanju. U istraživanju su korišteni podaci iz treće točke mjerenja unutar opsežnijeg longitudinalnog istraživanja pod nazivom „Problemi u ponašanju djece školske dobi: Uloga izvršnih funkcija, individualnih, obiteljskih i genetskih čimbenika-ECLAT“. U istraživanju je sudjelovalo 173 slučajno odabrane djece iz 16 javnih škola grada Osijeka (94 dječaka ; Mdob=8.21, SD=0.569) i njihovi roditelji. Roditeljski odgojni stil mjeren je samoprocjenom koristeći Upitnik roditeljskog stila (engl. Parenting style questionnaire), dok su izvršne funkcije kod djeteta roditelji procjenjivali pomoću inventara CHEXY-HR (eng. Childhood Executive Functioning Inventory). Roditelji su također ispunili Upitnik snaga i slabosti (eng. The Strenghts and Difficulties Questionnaire, SDQ-Cro). U ovom istraživanju prikazani su rezultati samo za subskalu Upitnika snaga i slabosti kojom se mjere problemi u ponašanju. Hijerarhijskom regresijskom analizom utvrđeno je da su permisivni odgojni stil te sposobnost planiranja, regulacije i inhibicije značajni prediktori problema u ponašanju djece rane školske dobi. Djeca čiji roditelji češće koriste permisivni odgojni stil i koja imaju slabo razvijenu sposobnost planiranja, regulacije ponašanja i inhibicije bila su procijenjena kao ona koja češće manifestiraju nasilne oblike ponašanja. Rezultati istraživanja ukazuju da su češće korištenje permisivnog roditeljskog odgojnog stila i slabo razvijene izvršne funkcije čimbenici koji pospješuju razvoj problema u ponašanju djece rane školske dobi. Istraživanje ukazuje da se intervencije trebaju usmjeriti na edukaciju roditelja i trening izvršnih funkcija kod djeteta, u cilju preveniranja razvoja različitih ponašajnih problema u adolescenciji.
roditeljski odgojni stil ; izvršne funkcije ; problemi u ponašanju ; rana školska dob
nije evidentirano
engleski
Problem behaviours: role of parenting style and certain executive functions in early school-age children
nije evidentirano
parenting style ; executive functions ; problem behaviours ; early school age
nije evidentirano
Podaci o prilogu
104-104.
2018.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
XXI. Dani psihologije u Zadru
Nikolić, Matilda ; Tokić, Andrea ; Ćubela Adorić, Vera ; Dodaj, Arta ; Gregov, Ljiljana ; Ivanov, Lozena ; Macuka, Ivana ; Nekić, Marina ; Tucak Junaković, Ivana ; Valerjev, Pavle ; Vidaković, Marina
Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru
978-953-331-196-8
Podaci o skupu
21. Dani psihologije u Zadru
predavanje
24.05.2018-26.05.2018
Zadar, Hrvatska