Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Problemi u ponašanju: uloga roditeljskog odgojnog stila i nekih izvršnih funkcija djece rane školske dobi (CROSBI ID 665910)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Vučković, Sandra ; Ručević, Silvija ; Borovac, Tijana ; Krupić, Dino Problemi u ponašanju: uloga roditeljskog odgojnog stila i nekih izvršnih funkcija djece rane školske dobi // XXI. Dani psihologije u Zadru / Nikolić, Matilda ; Tokić, Andrea ; Ćubela Adorić, Vera et al. (ur.). Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2018. str. 104-104

Podaci o odgovornosti

Vučković, Sandra ; Ručević, Silvija ; Borovac, Tijana ; Krupić, Dino

hrvatski

Problemi u ponašanju: uloga roditeljskog odgojnog stila i nekih izvršnih funkcija djece rane školske dobi

Cilj istraživanja bio je ispitati ulogu roditeljskog odgojnog stila i nekih izvršnih funkcija djeteta u objašnjenju problema u ponašanju djece rane školske dobi. Problem istraživanja bio je utvrditi povezanost roditeljskog odgojnog stila te sposobnosti planiranja, regulacije i inhibicije kao mjera izvršnih funkcija kod djeteta s problemima u ponašanju. U istraživanju su korišteni podaci iz treće točke mjerenja unutar opsežnijeg longitudinalnog istraživanja pod nazivom „Problemi u ponašanju djece školske dobi: Uloga izvršnih funkcija, individualnih, obiteljskih i genetskih čimbenika-ECLAT“. U istraživanju je sudjelovalo 173 slučajno odabrane djece iz 16 javnih škola grada Osijeka (94 dječaka ; Mdob=8.21, SD=0.569) i njihovi roditelji. Roditeljski odgojni stil mjeren je samoprocjenom koristeći Upitnik roditeljskog stila (engl. Parenting style questionnaire), dok su izvršne funkcije kod djeteta roditelji procjenjivali pomoću inventara CHEXY-HR (eng. Childhood Executive Functioning Inventory). Roditelji su također ispunili Upitnik snaga i slabosti (eng. The Strenghts and Difficulties Questionnaire, SDQ-Cro). U ovom istraživanju prikazani su rezultati samo za subskalu Upitnika snaga i slabosti kojom se mjere problemi u ponašanju. Hijerarhijskom regresijskom analizom utvrđeno je da su permisivni odgojni stil te sposobnost planiranja, regulacije i inhibicije značajni prediktori problema u ponašanju djece rane školske dobi. Djeca čiji roditelji češće koriste permisivni odgojni stil i koja imaju slabo razvijenu sposobnost planiranja, regulacije ponašanja i inhibicije bila su procijenjena kao ona koja češće manifestiraju nasilne oblike ponašanja. Rezultati istraživanja ukazuju da su češće korištenje permisivnog roditeljskog odgojnog stila i slabo razvijene izvršne funkcije čimbenici koji pospješuju razvoj problema u ponašanju djece rane školske dobi. Istraživanje ukazuje da se intervencije trebaju usmjeriti na edukaciju roditelja i trening izvršnih funkcija kod djeteta, u cilju preveniranja razvoja različitih ponašajnih problema u adolescenciji.

roditeljski odgojni stil ; izvršne funkcije ; problemi u ponašanju ; rana školska dob

nije evidentirano

engleski

Problem behaviours: role of parenting style and certain executive functions in early school-age children

nije evidentirano

parenting style ; executive functions ; problem behaviours ; early school age

nije evidentirano

Podaci o prilogu

104-104.

2018.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

XXI. Dani psihologije u Zadru

Nikolić, Matilda ; Tokić, Andrea ; Ćubela Adorić, Vera ; Dodaj, Arta ; Gregov, Ljiljana ; Ivanov, Lozena ; Macuka, Ivana ; Nekić, Marina ; Tucak Junaković, Ivana ; Valerjev, Pavle ; Vidaković, Marina

Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru

978-953-331-196-8

Podaci o skupu

21. Dani psihologije u Zadru

predavanje

24.05.2018-26.05.2018

Zadar, Hrvatska

Povezanost rada

Obrazovne znanosti, Psihologija