Poduzeće koje uči- formula za 21. stoljeće (CROSBI ID 96839)
Prilog u časopisu | prethodno priopćenje
Podaci o odgovornosti
Rupčić, Nataša
hrvatski
Poduzeće koje uči- formula za 21. stoljeće
Promjene u samom poduzeću i njegovom okružju u posljednjem su desetljeću postale konstantom. Poduzeće je neprekidno usmjereno na traženje načina kako poslove obavljati brže, kvalitetnije i uz manje troškove. Pri tom najvažnije postaje usavršavati postojeće vještine, stjecati nova znanja i usavršavati postojeća. Poduzeće koje uči stvara klimu koja članove poduzeća potiče na učenje i razvoj potencijala. Poduzeće koje uči je posebna poslovna filozofija usmjerena prema oblikovanju poduzeća orijentiranog na zaposlene i njihovo sudjelovanje u rješavanju problema. Kako bi se konvencionalno poduzeće transformiralo prema poduzeću koje uči potrebna je transformacija prema horizontalnoj organizacijskoj strukturi. Razmjerno prema fleksibilnosti organizacije provodi se i proces opunomoćenja. Potrebno je također slijediti discipline učeće organizacije, posebno timski rad i sustavno mišljenje. Za transformaciju prema poduzeću koje uči potrebno je i efikasno vodstvo koje treba izgraditi zajedničku viziju, inicirati promjene i motivirati zaposlene na učenje. Poduzeća država u tranziciji pa tako i hrvatska trebaju se adaptirati na promjene u okružju, a da bi to ostvarila potrebno je intenzivno ulagati u učenje i razvoj pojedinaca odnosno ulagati u znanje koje je danas glavni izvor konkurentne prednosti i novostvorene vrijednosti. Stoga se hrvatska poduzeća kao i poduzeća država u tranziciji moraju dobro upoznati s konceptom poduzeća koje uči, smjernicama za njegovo oživotvorenje kao bi što prije mogla poduzeti potrebne aktivnosti za jačanje intelektualnog kapitala i transformaciju prema poduzeću koje uči.
učenje; poduzeće koje uči; intelektualni kapital; opunomoćenje; sustavno mišljenje; izvirujuća strategija
nije evidentirano
engleski
Learning Company – Formula for the 21. Century
nije evidentirano
learning; learning company; intellectual capital; empowerment; system thinking; emerging strategy
nije evidentirano
Podaci o izdanju
53 (9/10)
2002.
903-919
objavljeno
0424-7558