Izborne kampanje 2015. i 2016. godine: analiza obilježja naslova i toniranje vijesti na dnevnoinformativnim portalima (CROSBI ID 254845)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Ježovita, Josip ; Plenković, Mateja ; Varga, Vanesa
hrvatski
Izborne kampanje 2015. i 2016. godine: analiza obilježja naslova i toniranje vijesti na dnevnoinformativnim portalima
Politički izbori važan su dio političkoga novinarstva. Način izvještavanja, a posebno poruke koje prenose naslovi vijesti, može utjecati na izborne odluke građana. U radu se utvrđuju temeljna obilježja naslova vijesti objavljenih na šest dnevnoinformativnih portala u vrijeme kampanja za parlamentarne izbore u Hrvatskoj održanih 2015. i 2016. godine. Analizom sadržaja 777 naslova utvrđena je ravnomjerna distribucija vijesti u pojedinim kampanjama, uz nešto veću frekvenciju objavljivanja vijesti u kampanji 2016. godine i na dnevnoinformativnim portalima koji objavljuju isključivo elektronički. Glavni akteri u naslovima jesu stranke HDZ, SDP i Most te političari Andrej Plenković, Zoran Milanović, Božo Petrov i Milan Bandić. U naslovima dominiraju pojmovi izbori, obračun i suradnja. Analizom 245 priloga utvrđena je umjerena pozitivna povezanost općega tona naslova i teksta vijesti, pri čemu prevladava negativan opći ton izvještavanja.
politički izbori ; izborne kampanje ; dnevnoinformativni portali ; naslovi vijesti
nije evidentirano
engleski
Electoral Campaigns in 2015 and 2016: Analysis of Headlines Features and News Toning in Daily- Informative Web Portals
nije evidentirano
political elections ; election campaigns ; news portals ; headlines ; news
nije evidentirano
Podaci o izdanju
27 (3)
2018.
407-429
objavljeno
1330-0288
1848-6096
10.5559/di.27.3.02
Povezanost rada
Informacijske i komunikacijske znanosti, Sociologija