Analiza tržišta viličara u RH (CROSBI ID 422225)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Jakac, Daniel
Rupčić, Nataša
Rupčić, Nataša
hrvatski
Analiza tržišta viličara u RH
Ovim istraživačkim radom analizirane su i prikazane temeljne karakteristike tržišta viličara u RH kao što su: tržišna struktura, visina tržišne moći, sustav ulaganja u marketinške aktivnosti, interesno-utjecajne skupine , čimbenici ostvarivanja konkurentskih prednosti , barijere ulaska , razina koncentracije i profitna marža. Svrha rada je utvrđivanje procesa donošenja menadžerskih odluka na tržištu viličara u RH koji će poduzeću osigurati konkurentsku prednost. Radna hipoteza bila je da se konkurentska prednost na tom tržištu postiže održavanjem visoke kvalitete usluge i zaračunavanjem nižih cijena u odnosu na konkurenciju. Na tržištu viličara u RH u 2017. godini bila su prisutna 22 poduzeća. Radilo se o situaciji oligopola gdje je 7 najvećih poduzeća dominiralo i ostvarivalo preko 70% ukupne prodaje tržišta, dok mjera HH indeksa to tržište prikazuje nekoncentriranim. Profitna marža na promatranom tržištu bila je niska, te je iznosila 0, 039 kn. Na promatranom tržištu ulaganje u marketing predstavlja tek sporedni čimbenik uspjeha, te poduzeća ulažu u marketing manje od 1% ukupnog prihoda od prodaje. Nejasna pravna regulativa i pretjerani fiskalni sustav uzrokuje mnoge probleme svim poduzećima koji su prisutni na tržištu, čime se koči razvoj tržišta viličara, ali i gospodarstva RH u cjelini. Ozbiljan problem na tržištu viličara RH je manjak stručnog kadra. Konkurentske prednosti na tržištu viličara u RH postižu se održavanjem visoke kvalitete usluge i niskih cijena. Preduvjeti za postizanje konkurentskih prednosti su održavanje brzog kanala nabave rezervnih dijelova, posjedovanje prava zastupništva određenog proizvođača viličara i održavanje niskog stupnja fluktuacije zaposlenika. Barijere ulaska na promatrano tržište su visoka ulaganja u prostore, ostvarivanje prava zastupništva pojedinih proizvođača viličara koja , u pravilu, može dobiti samo jedno poduzeće na nacionalnoj razini i manjak stručnog kadra na tržištu rada. Unatoč barijerama, postoji opasnost ulaska slovenskih i talijanskih poduzeća na tržište RH, pogotovo na tržišta Istre i Kvarnera u čijoj su neposrednoj blizini. Nakon SWOT analize poduzeća Vilstroj d.o.o. može se zaključiti kako su temeljni čimbenici budućeg razvoja tog poduzeća efikasno upravljanje ljudskim potencijalima i znanjem, u kontekstu dokumentacije znanja unutar odjela servisa i minimalizacije fluktuacije zaposlenika, korištenje sredstava iz fondova EU i ostalih potpora, održavanje brzih kanala nabave rezervnih dijelova i ostvarivanje prava zastupništva proizvođača viličara.
Tržište viličara u RH, tržišna koncentracija, tržišna struktura, profitna marža, analiza poslovanja Vilstroj d.o.o.
nije evidentirano
engleski
Analysis of the forklift market in the Republic of Croatia
nije evidentirano
Forklift market, market concentration, market structure, profit margin, business analysis of Vilstroj d.o.o.
nije evidentirano
Podaci o izdanju
53
27.09.2018.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Ekonomski fakultet, Rijeka
Rijeka