Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Traumatski simptomi, percepcija socijalne podrške, emocionalna kompetentnost i samopoštovanje kao prediktori obrazaca ponašanja u socijalnim sukobima budućih odgajatelja (CROSBI ID 666445)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Vlah, Nataša ; Tatalović Vorkapić, Sanja Traumatski simptomi, percepcija socijalne podrške, emocionalna kompetentnost i samopoštovanje kao prediktori obrazaca ponašanja u socijalnim sukobima budućih odgajatelja // Book of abstracts: The Future Of Education And Education For The Future - 11th International Balkan Education and Science Congress / Prskalo, Ivan ; Cvikić, Lidija (ur.). Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2016. str. 149-149

Podaci o odgovornosti

Vlah, Nataša ; Tatalović Vorkapić, Sanja

hrvatski

Traumatski simptomi, percepcija socijalne podrške, emocionalna kompetentnost i samopoštovanje kao prediktori obrazaca ponašanja u socijalnim sukobima budućih odgajatelja

Za kvalitetan rad odgajatelja s djecom rane i predškolske dobi, uz specifična znanja, iznimno je važno usmjeriti se i na druge karakteristike za koje u okviru implicitnih kognicija, možemo očekivati da će imati neposredni doprinos u konstruktivnim ponašanjima s djecom. Stoga je osnovni cilj istraživanja bio analizirati odnos između triju obrazaca u socijalnim sukobima (suradnje, izbjegavanja i pobjeđivanja), traumatskih simptoma, socijalne podrške, emocionalne kompetentnosti i samopoštovanja budućih odgajatelja, te mogućnost predviđanja obrazaca u socijalnim sukobima temeljem navedenih varijabli. 107 studenata ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja Učiteljskog fakulteta u Rijeci (M = 23 godine, 98 % žene) ispunjavalo je upitnik u kojem su integrirane: Skala stavova prema obrascima ponašanja u socijalnim sukobima (Vlah, 2013), Skala traumatskih simptoma – 40 (Briere i Runtz, 1989, prema Šimić i sur., 2012), Skala procjene socijalne podrške (Vaux i sur. 1986, prema Kurtović, 2013.), Upitnik emocionalnih vještina i kompetentnosti UEK-15 (Takšić, 1998) i Rosenbergova skala samopoštovanja (1965). Podatci su obrađeni deskriptivnom analizom te korelacijskim i regresijskim analizama. Rezultati deskriptivnih analiza pokazali su da studenti najviše koriste obrazac suradnje u socijalnim sukobima. Studenti su pokazali najviše somatskih simptoma, te doživljaja anksioznosti i depresivnosti, a najveću socijalnu podršku pruža obitelji. Emocionalno su najkompetentniji na području izražavanja i razumijevanja emocija, te su veću razinu procjene samopoštovanja pokazali u odnosu na druge, nego u odnosu na samoga sebe. Korelacijske analize pokazale su značajne povezanosti sva tri obrasca u socijalnim sukobima s ostalim istraživačkim varijablama. Regresijske su analize pokazale da će stariji studenti i oni koji su kompetentniji u izražavaju i razumijevanju emocija, značajno više biti usmjereni prema korištenju obrasca suradnje. Zanimljivo je da se samopoštovanje u odnosu na samoga sebe pokazalo negativnim prediktorom, te što je ono manje, to će studenti više koristiti obrazac za suradnjom. Obrazac izbjegavanja se najefikasnije predviđa temeljem prisutnih somatskih simptoma kod studenata, a obrazac pobjeđivanja višom razinom prisutnih traumatskih simptoma kod studenata. Iako je uzorak prigodan, utvrđeni rezultati potvrđuju pretpostavke i impliciraju na važnost osobnog rasta i razvoja studenata tijekom studiranja u smislu jačanja njihova samopoštovanja, emocionalne kompetentnosti i socijalne podrške, te ublažavanja traumatskih simptoma, čime se posredno utječe na jačanje primjene suradnje u socijalnim sukobima.

Studenti ; Traumatski simptomi ; Samopoštovanje ; Socijalna podrška ; Emocionalna kompetentnost ; Obrasci rješavanja socijalnih sukoba

nije evidentirano

engleski

Traumatic symptoms, social support percpetion ; emotional competency and self-esteem as predictors of behavioural patterns in social conflicts among future preschool teachers

nije evidentirano

Students ; Traumatic symptoms ; Self-esteem ; Social support ; Emotional competency ; Social conflict resolution strategies

nije evidentirano

Podaci o prilogu

149-149.

2016.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Book of abstracts: The Future Of Education And Education For The Future - 11th International Balkan Education and Science Congress

Prskalo, Ivan ; Cvikić, Lidija

Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

978-953-8115-13-4

Podaci o skupu

The Future Of Education And Education For The Future - 11th International Balkan Education and Science Congress

predavanje

12.10.2016-14.10.2016

Poreč, Hrvatska

Povezanost rada

Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Obrazovne znanosti, Psihologija

Poveznice