Iskorištenost situacijskog poticaja za stvaralačko izražavanje predškolskog djeteta: Eksploratorna studija slučaja (CROSBI ID 666465)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Katić, Vesna ; Tatalović Vorkapić, Sanja
hrvatski
Iskorištenost situacijskog poticaja za stvaralačko izražavanje predškolskog djeteta: Eksploratorna studija slučaja
Dječje stvaralaštvo predstavlja jednu od osnovnih karakteristika razvoja djeteta, njegovog načina komuniciranja i izražavanja potreba, te je odraz psihičkog zdravlja. No, u kojoj mjeri i na koji način će ono biti izraženo značajno ovisi o vrstama i razinama poticaja u njegovoj najbližoj okolini. U kontekstu institucijskog ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja, uloga odgajatelja u prepoznavanju potencijala i poticanju dječje igre i stvaralaštva je ključna za njihov razvoj. Stoga je ovaj rad usmjeren na prikaz eksploratorne studije slučaja iskorištenom situacijskog poticaja u odgojno-obrazovnom radu. Govorno se stvaralaštvo odnosi na originalno korištenje glasova i slogova, stvaranje novih riječi, izmišljanje stihova i pričanje, skraćivanje, proširivanje, odnosno mijenjanje pjesama i priča. U ovom su radu prikazana obilježja odgojno-obrazovnog konteksta, te ozračje tijekom rada s djecom. Situacijski poticaj je rezultirao značajnim aktivnim uključivanjem dvojice dječaka koji su producirali, ukupno 122 rime. Rime su uključivale riječi koje su spajane u parovima, tj., od dvije do pet riječi. Analizom produciranih rima, utvrđene su riječi koje imaju prepoznatljivo značenje, te riječi koje nemaju, odnosno izmišljene riječi. Naposljetku, iz prikazanog slučaja moguće je uočiti vrijednost i važnost iskorištenosti situacijskih poticaja u cilju osiguranja uvjeta za cjeloviti razvoj djece.
Dječje stvaralaštvo ; Organizacijsko-materijalni kontekst odgojno-obrazovne skupine ; Situacijski poticaj
nije evidentirano
engleski
The utilization of situational incentive for creative expression among preschool children: An exploratoty study case
nije evidentirano
Children's creativity ; Organizational and material context of educational groups ; Situational incentive
nije evidentirano
Podaci o prilogu
9-10.
2015.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Znanstvena konferencija s međunarodnom suradnjom: „Dijete, igra, stvaralaštvo“
Split: Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu
Podaci o skupu
Znanstvena konferencija s međunarodnom suradnjom "Dijete, igra, stvaralaštvo"
predavanje
24.09.2015-25.09.2015
Split, Hrvatska