Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Važnost osobina ličnosti budućih odgojitelja za njihov rad s djecom predškolske dobi (CROSBI ID 666489)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Peloza, Irena ; Tatalović Vorkapić, Sanja Važnost osobina ličnosti budućih odgojitelja za njihov rad s djecom predškolske dobi // 2. DANI OBRAZOVNIH ZNANOSTI “Uloga istraživanja u obrazovnim promjenama”. Zagreb: Institut za društvena istraživanja u Zagrebu Centar za istraživanje i razvoj obrazovanja, Centar za poslijediplomske studije Sveučilište u Zagrebu, 2014. str. 56-56

Podaci o odgovornosti

Peloza, Irena ; Tatalović Vorkapić, Sanja

hrvatski

Važnost osobina ličnosti budućih odgojitelja za njihov rad s djecom predškolske dobi

Uloga ličnosti u procesu obrazovanja više je nego istaknuta kao značajna u relevantnoj suvremenoj literaturi, no međutim nedostaje sustavnih empirijskih istraživanju o njezinom konkretnom utjecaju na proces učenja i poučavanja. Unutar sustava ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja, osobine ličnosti odgojitelja su vrlo bitne za samu kvalitetu ranog učenja i poučavanja, stoga je ovaj rad usmjeren na proučavanje osobina ličnosti budućih odgojitelja. Polazni teorijski okvir za mjerenje osobina ličnosti bio je Petofaktorski model ličnosti u okviru kojeg je ispitano pet osobina: ekstraverzija, neuroticizam, savjesnost, ugodnost i otvorenost prema iskustvu. Osim toga, analiziran je i odnos između navedenih osobina ličnosti i studijske godine, te dobi studenata. Istraživanje je provedeno na Učiteljskom fakultetu u Rijeci, na uzorku od dvije generacije studentica prve godine preddiplomskog studijskog smjera Rani i predškolski odgoj i obrazovanje (N=64), a sve su u dobi od 19 do 23 godine. Kako je i pretpostavljeno, u okviru deskriptivne analize utvrđene su povišene osobine gotovo svih osobina ličnosti ispitanih studentica: ekstraverzije, ugodnosti, savjesnosti te otvorenosti prema iskustvu nego li osobine ličnosti njihovih vršnjaka. Za razliku od toga, što je također bila jedna od polaznih pretpostavki, utvrđena razina neuroticizma je bila snižena kod budućih odgojiteljica. Daljnje korelacijske analize ukazale su na to da ne postoji značajna povezanost između dvije generacije i dobi studenata s navedenim osobinama ličnosti. Ovi bi nalazi išli u prilog tezi da se buduće zanimanje bira u odnosu na postojeće osobine ličnosti, no kao takva, kao što je prije naglašeno, iziskuje empirijsku provjeru. Osim toga, utvrđene su velike sličnosti između nalaza ovog istraživanja i nalaza istraživanja na osobinama ličnosti odgojitelja u praksi, što ide u prilog njegovoj valjanosti i pouzdanosti. U raspravi je istaknuta važnost uloge ličnosti odgojitelja u odgojno-obrazovnom radu i općem ozračju koje on kreira u svojem radu s djecom, kao i smjernice za buduća istraživanja, što predstavlja važan doprinos ovog rada.

Budući odgojitelji ; Osobine ličnosti ; Petofaktorski model ličnosti ; Studentice

nije evidentirano

engleski

The importance of future preschool teachers' personality traits for their work with children

nije evidentirano

Future preschool teachers ; Personality traits ; Big-Five Personality Model ; Students

nije evidentirano

Podaci o prilogu

56-56.

2014.

nije evidentirano

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

2. DANI OBRAZOVNIH ZNANOSTI “Uloga istraživanja u obrazovnim promjenama”

Zagreb: Institut za društvena istraživanja u Zagrebu Centar za istraživanje i razvoj obrazovanja, Centar za poslijediplomske studije Sveučilište u Zagrebu

Podaci o skupu

2. DANI OBRAZOVNIH ZNANOSTI “Uloga istraživanja u obrazovnim promjenama”

predavanje

16.10.2014-17.10.2014

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Obrazovne znanosti, Psihologija