Važnost osobina ličnosti budućih odgojitelja za njihov rad s djecom predškolske dobi (CROSBI ID 666489)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Peloza, Irena ; Tatalović Vorkapić, Sanja
hrvatski
Važnost osobina ličnosti budućih odgojitelja za njihov rad s djecom predškolske dobi
Uloga ličnosti u procesu obrazovanja više je nego istaknuta kao značajna u relevantnoj suvremenoj literaturi, no međutim nedostaje sustavnih empirijskih istraživanju o njezinom konkretnom utjecaju na proces učenja i poučavanja. Unutar sustava ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja, osobine ličnosti odgojitelja su vrlo bitne za samu kvalitetu ranog učenja i poučavanja, stoga je ovaj rad usmjeren na proučavanje osobina ličnosti budućih odgojitelja. Polazni teorijski okvir za mjerenje osobina ličnosti bio je Petofaktorski model ličnosti u okviru kojeg je ispitano pet osobina: ekstraverzija, neuroticizam, savjesnost, ugodnost i otvorenost prema iskustvu. Osim toga, analiziran je i odnos između navedenih osobina ličnosti i studijske godine, te dobi studenata. Istraživanje je provedeno na Učiteljskom fakultetu u Rijeci, na uzorku od dvije generacije studentica prve godine preddiplomskog studijskog smjera Rani i predškolski odgoj i obrazovanje (N=64), a sve su u dobi od 19 do 23 godine. Kako je i pretpostavljeno, u okviru deskriptivne analize utvrđene su povišene osobine gotovo svih osobina ličnosti ispitanih studentica: ekstraverzije, ugodnosti, savjesnosti te otvorenosti prema iskustvu nego li osobine ličnosti njihovih vršnjaka. Za razliku od toga, što je također bila jedna od polaznih pretpostavki, utvrđena razina neuroticizma je bila snižena kod budućih odgojiteljica. Daljnje korelacijske analize ukazale su na to da ne postoji značajna povezanost između dvije generacije i dobi studenata s navedenim osobinama ličnosti. Ovi bi nalazi išli u prilog tezi da se buduće zanimanje bira u odnosu na postojeće osobine ličnosti, no kao takva, kao što je prije naglašeno, iziskuje empirijsku provjeru. Osim toga, utvrđene su velike sličnosti između nalaza ovog istraživanja i nalaza istraživanja na osobinama ličnosti odgojitelja u praksi, što ide u prilog njegovoj valjanosti i pouzdanosti. U raspravi je istaknuta važnost uloge ličnosti odgojitelja u odgojno-obrazovnom radu i općem ozračju koje on kreira u svojem radu s djecom, kao i smjernice za buduća istraživanja, što predstavlja važan doprinos ovog rada.
Budući odgojitelji ; Osobine ličnosti ; Petofaktorski model ličnosti ; Studentice
nije evidentirano
engleski
The importance of future preschool teachers' personality traits for their work with children
nije evidentirano
Future preschool teachers ; Personality traits ; Big-Five Personality Model ; Students
nije evidentirano
Podaci o prilogu
56-56.
2014.
nije evidentirano
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
2. DANI OBRAZOVNIH ZNANOSTI “Uloga istraživanja u obrazovnim promjenama”
Zagreb: Institut za društvena istraživanja u Zagrebu Centar za istraživanje i razvoj obrazovanja, Centar za poslijediplomske studije Sveučilište u Zagrebu
Podaci o skupu
2. DANI OBRAZOVNIH ZNANOSTI “Uloga istraživanja u obrazovnim promjenama”
predavanje
16.10.2014-17.10.2014
Zagreb, Hrvatska