Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Mjerenje empatije kod budućih odgojitelja: Implikacije za promjenu studijskog programa (CROSBI ID 666495)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Tatalović Vorkapić, Sanja ; Ružić, Natali Mjerenje empatije kod budućih odgojitelja: Implikacije za promjenu studijskog programa // 2. DANI OBRAZOVNIH ZNANOSTI “Uloga istraživanja u obrazovnim promjenama”. Zagreb: Institut za društvena istraživanja u Zagrebu Centar za istraživanje i razvoj obrazovanja, Centar za poslijediplomske studije Sveučilište u Zagrebu, 2014. str. 69-70

Podaci o odgovornosti

Tatalović Vorkapić, Sanja ; Ružić, Natali

hrvatski

Mjerenje empatije kod budućih odgojitelja: Implikacije za promjenu studijskog programa

Visoka razina empatije kod odgojitelja više je nego poželjna karakteristika u radu s djecom rane i predškolske dobi. S jedne strane, empatičniji odgojitelji osiguravaju višu kvalitetu rada s djecom i roditeljima, kao i emocionalno toplo, sigurno i podržavajuće ozračje u odgojno-obrazovnoj skupini. S druge strane, kao modeli izravno utječu na poticanje i razvoj empatije kod djece. S obzirom da se radi o karakteristici odgojitelja koja je iznimno važna u njihovom radu, a u potpunosti prepuštena implicitnoj pedagogiji, ovo je istraživanje usmjereno ispitivanju empatije kod studenata preddiplomskog studijskog programa Rani i predškolski odgoj i obrazovanje. U radu se krenulo od temeljnog teorijskog modela koji definira empatiju kao multidimenzionalni konstrukt sačinjen od četiri dimenzije: dvije kognitivne (preuzimanje perspektive i mašta) i dvije afektivne (empatička briga i osobna uznemirenost). Sve su ove dimenzije, osim na deskriptivnoj razini, proučavane i u odnosu na studijsku godinu, te dob studenata. Za svrhu ovog istraživanja primijenjena je adaptirana verzija originalnog Indeksa interpersonalne reaktivnosti na uzorku od tri studijske godine preddiplomskog studija Rani i predškolski odgoj i obrazovanje, Učiteljskog fakulteta u Rijeci (N=100). Rezultati deskriptivnih analiza su kroz usporedbu sa studentima drugih studijskih programa, pokazali da budući odgojitelji izvještavaju o višim razinama svih dimenzija empatije, kao što je i bilo očekivano. Daljnje korelacijske analize su rezultirale neočekivanim značajnim negativnim korelacijama između dviju dimenzija empatije: empatičke brige i mašte sa studijskom godinom. Drugim riječima, s prelascima na više studijske godine dolazi i do značajnog pada u razini empatičke brige i mašte kod budućih odgojitelja. Nalazi korelacijskih analiza su raspravljeni u okvirima mogućih razvojnih karakteristika empatije. S obzirom da niz drugih, a moguće relevantnih varijabli nije mjeren u ovom istraživanju, kao što su sociološke, rad nudi i moguće smjernice za buduća istraživanja, kako bi se moglo raspraviti i o eventualnim uzrocima ovih nalaza. Naposljetku, nude se i implikacije za promjenu studijskog programa, s obzirom na nezanemarivu važnost ovog dijela osobnosti budućih odgojitelja.

Dob ; Budući odgojitelji ; Empatija, Studijski program

nije evidentirano

engleski

Measuring empathy in future preschool teachers: Implications for study program's modifications

nije evidentirano

Age ; Future preschool teachers ; Empathy ; Study program

nije evidentirano

Podaci o prilogu

69-70.

2014.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

2. DANI OBRAZOVNIH ZNANOSTI “Uloga istraživanja u obrazovnim promjenama”

Zagreb: Institut za društvena istraživanja u Zagrebu Centar za istraživanje i razvoj obrazovanja, Centar za poslijediplomske studije Sveučilište u Zagrebu

Podaci o skupu

2. DANI OBRAZOVNIH ZNANOSTI “Uloga istraživanja u obrazovnim promjenama”

predavanje

16.10.2014-17.10.2014

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Obrazovne znanosti, Psihologija