Bio jednom jedan dječak koji je…: diskursno-pragmatička funkcija odnosnih rečenica u dječjem pripovijedanju (CROSBI ID 61947)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Trtanj, Ivana
hrvatski
Bio jednom jedan dječak koji je…: diskursno-pragmatička funkcija odnosnih rečenica u dječjem pripovijedanju
U radu se opisuje uporaba odnosnih rečenica i njihova diskursno-pragmatička funkcija u dječjem pripovijedanju. U ispitivanju je sudjelovalo ukupno 60 djece u dobi od šest i osam godina. Dobne skupine čine šestogodišnjaci i osmogodišnjaci. Ispitivanje je obuhvatilo jednak broj ispitanika iz obiju dobnih skupina (30). Za potrebe ovoga rada uzorci govornoga jezika izdvojeni su situacijskim uzorkovanjem i obrađeni u programu za računalnu obradu govornoga jezika CLAN. Kao podražaj u ovom su istraživanju odabrane slike u nizu koje potiču proizvodnju složene pripovjedne strukture (Frog, where are you?, Mayer 1969). Odnosne su rečenice analizirane prema kategorijama koje su odredile Dasinger i Toupin (1994).
dječji diskurs, pripovjedna sposobnost, diskursno-pragmatička funkcija, odnosne rečenice, predškolska i školska dob
nije evidentirano
engleski
Once there was a boy who…: discursive-pragmatic function of relative clauses in children’s narrative
nije evidentirano
children's discourse, narrative ability, discursive-pragmatic function, relative clauses, preschool and school age
nije evidentirano
Podaci o prilogu
303-314.
objavljeno
Podaci o knjizi
U jezik uronjeni : zbornik posvećen Ireni Vodopiji
Smajić, Dubravka ; Krumes, Irena ; Mance, Nina
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
2018.
978-953-6965-72-4