Elektronička izdanja službenih pomorskih navigacijskih publikacija (CROSBI ID 667174)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Jeličić, Tonći ; Kolić, Vinka ; Pogančić, Milivoj Elektronička izdanja službenih pomorskih navigacijskih publikacija // Blaž Baromić ... (Zbornik sažetaka) / Mikota, Miroslav (ur.). 2018. str. 43-44

Jeličić, Tonći ; Kolić, Vinka ; Pogančić, Milivoj

Elektronička izdanja službenih pomorskih navigacijskih publikacija

Temeljem Zakona o hidrografskoj djelatnosti (NN 71/14) donesen je "Pravilnik o službenim pomorskim navigacijskim kartama i publikacijama, njihovom sadržaju, načinu i uvjetima izrade, izdavanja i održavanja" (NN 42/16). Pravilnikom se propisuju službene pomorske navigacijske karte i publikacije čija je uporaba obvezna za hidrografsko-navigacijsku sigurnost u pomorskom prometu. Sadržaj službenih publikacija određen je IHO/HR standardom za izradu pomorskih navigacijskih publikacija, koji je definiran publikacijama S- 4, S-57 i M-3 od strane IHO (Međunarodne hidrografske organizacije), kako bi se osigurala ujednačenost publikacija iste namjene neovisno o izdavaču odnosno državi izdavanja. Službene pomorske navigacijske publikacije su publikacije koje prikazuju podatke važne za sigurnost pomorske plovidbe koji se zbog svog opsega ne mogu prikazati na službenim pomorskim navigacijskim kartama. Izradu, izdavanje i održavanje službenih pomorskih navigacijskih karata i publikacija u Hrvatskoj obavlja Hrvatski hidrografski institut. HHI je dužan osigurati stalnu dostupnost službenih izdanja krajnjim korisnicima kroz sustavnu izdavačku djelatnost. Službene pomorske navigacijske karte se dijele na papirnate navigacijske karte i elektroničke navigacijske karte (ENC), dok se službene pomorske navigacijske publikacije izdaju samo u tiskanom obliku. Cilj ovog istraživanja je analiza stanja sa e-izdanjima publikacija u vodećim hidrografskim uredima u svijetu, te stručno utemeljena preporuka za odabir i primjenu tehnologije za izdavanje elektroničkih izdanja Hrvatskog hidrografskog instituta.

službene pomorske navigacijske publikacije, elektronička izdanja

Electronic Editions of Official Nautical Publications

official nautical publications, electronic publications