Transgresije u prezentaciji ženskih likova u suvremenom hrvatskom dječjem romanu u kontekstu utjecaja popularne kulture (CROSBI ID 255407)

Slunjski, Kristina ; Kos-Lajtman, Andrijana Transgresije u prezentaciji ženskih likova u suvremenom hrvatskom dječjem romanu u kontekstu utjecaja popularne kulture // Detinjstvo, 18 (2018), 2; 3-14

Slunjski, Kristina ; Kos-Lajtman, Andrijana

Transgresije u prezentaciji ženskih likova u suvremenom hrvatskom dječjem romanu u kontekstu utjecaja popularne kulture

U okviru postmodernističkog konteksta sklonog diskurzivnom eklekticizmu koji podrazumijeva povezivanje različitih tipova iskaza, svjetonazora i formi, interferencija popularne kulture i umjetničkih praksi intenzivnija je nego ikada ranije. Slojeviti i višestruki utjecaji popularnokulturnih elemenata vidljivi su i u okviru dječjeg romana koji upravo posezanjem za takvim elementima gradi neke od temeljnih razlika u odnosu na ranije dominantne romaneskne paradigme. Otvorenost mentalnim predodžbama popularne kulture, populariziranima najčešće posredstvom medija, najuočljivija je na razini likova kao konstitutivnih elemenata romanesknog diskursa te presjecišta etičkih, estetskih, socijalnih i /ili ideoloških konstrukata. Reprezentaciju popularne kulture osobito je zanimljivo promatrati u okviru rodnih uloga i svjetonazorskih kompleksa koji ih oblikuju. Rad se stoga fokusira na takve uloge u suvremenom hrvatskom dječjem romanu, osobito s aspekta ženskih likova, s namjerom da se detektiraju i opišu transgresije zamjetne u njihovoj prezentaciji u odnosu na dječje romane nastale prije etabliranja postmodernističkog konteksta. Analiziraju se promjene u konstrukciji ženskih likova, kao i funkcije istih u okviru konkretnih romanesknih diskursa, kao bitni kvalifikatori dominantnog poetičkog, ali i performativnog (odgojnog) smjera dječjeg romana u zadnjih nekoliko desetljeća.

popularno, popularna kultura, postmodernizam, rodne uloge, suvremeni hrvatski dječji roman, ženski romaneskni likovi

Transgressions in the presentation of female characters in contemporary Croatian children's novels in the context of the influence of popular culture

popular, popular culture, post-modernism, gender roles, contemporary Croatian children’s novel, female novelesque characters