Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Horizontalne nejednakosti u visokom obrazovanju: povezanost sociokulturnih karakteristika studenata i odabira područja studija (CROSBI ID 668187)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Gregurović, Margareta ; Košutić, Iva ; Puzić, Saša ; Baketa, Nikola ; Baranović, Branislava Horizontalne nejednakosti u visokom obrazovanju: povezanost sociokulturnih karakteristika studenata i odabira područja studija // 4. DANI OBRAZOVNIH ZNANOSTI/ 4th DAYS OF EDUCATIONAL SCIENCES “Odgojno-obrazovni sustav: ograničavajuće i/ili poticajno okruženje”/ The Educational System: a Confining and/or Stimulating Environment - Knjiga sažetaka / Puzić, Saša (ur.). Zagreb: Institut za društvena istraživanja, 2018. str. 53-53

Podaci o odgovornosti

Gregurović, Margareta ; Košutić, Iva ; Puzić, Saša ; Baketa, Nikola ; Baranović, Branislava

hrvatski

Horizontalne nejednakosti u visokom obrazovanju: povezanost sociokulturnih karakteristika studenata i odabira područja studija

Iako je obrazovna ekspanzija proteklih desetljeća značila veći obuhvat mladih koji su uključeni u tercijarno obrazovanje, društvene nejednakosti su u visokom obrazovanju i dalje prisutne. To se, osim pri pristupu visokom obrazovanju, očituje i kroz horizontalne nejednakosti unutar sustava visokog obrazovanja. Naime, rastuća važnost horizontalnih nejednakosti posljedica je ubrzanog širenja tercijarnog sektora u sklopu kojega se selekcijski procesi postupno premještaju od pristupa tercijarnom obrazovanju prema sociokulturno zavisnim odabirima povezanim sa sustavom visokog obrazovanja (Lucas, 2001 ; Van de Werfhorst, Sullivan i Cheung, 2003 ; Bourdieu, 2011). Ovi odabiri, vezani uz društveno porijeklo studenata, uključuju razlike u izboru fakulteta i područja studija, a koji u konačnici utječu na različite aspekte života, prvenstveno razmjernu zapošljivost na tržištu rada i s tim povezani klasni položaj, životni stil i obiteljske odnose (usp. Bourdieu, 2011). Cilj rada je ispitati povezanost odabira područja studija s individualnim, društveno-ekonomskim i društveno-kulturnim karakteristikama studenata. S tim u vezi postavljeno je i istraživačko pitanje: postoje li statistički značajne razlike u posjedovanju kulturnog i ekonomskog kapitala između studenata na različitim područjima studija? Rad se temelji na podacima prikupljenim anketnim upitnikom na kvotnom uzorku studenata druge i treće godine Sveučilišta u Zagrebu (N = 1533), tijekom akademske godine 2017/2018. Rezultati ukazuju na postojanje statistički značajnih razlika u posjedovanju različitih vrsta kapitala između studenata različitih studija, pri čemu studenti/ce studijâ iz područja biomedicine i zdravstva imaju najviše razine posjedovanja kapitala, a studenti/ce prirodnih i biotehničkih znanosti najniže razine posjedovanja kapitala. Ovakav obrazac distribucije kapitala može ukazivati na sustavne nejednakosti koje se perpetuiraju kroz obrazovni sustav na tercijarnoj razini. Također, navedeni rezultati istraživanja pružaju javnim obrazovnim politikama indikatore za donošenje odluka i mjera za smanjenje spomenutih razlika.

visoko obrazovanje ; odabir studija ; horizontalne razlike ; sociokulturne karakteristike ; Sveučilište u Zagrebu

nije evidentirano

engleski

Horizontal Inequalities in Higher Education: Relations Between Sociocultural Characteristics of Students and Selection of Study Fields

nije evidentirano

higher education ; selection of study ; horizontal inequalities ; sociocultural characteristics ; University of Zagreb

nije evidentirano

Podaci o prilogu

53-53.

2018.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

4. DANI OBRAZOVNIH ZNANOSTI/ 4th DAYS OF EDUCATIONAL SCIENCES “Odgojno-obrazovni sustav: ograničavajuće i/ili poticajno okruženje”/ The Educational System: a Confining and/or Stimulating Environment - Knjiga sažetaka

Puzić, Saša

Zagreb: Institut za društvena istraživanja

978-953-6218-79-0

Podaci o skupu

4. dani obrazovnih znanosti = 4th Days of Educational Sciences

predavanje

25.10.2018-26.10.2018

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Sociologija