Uloga fizičara u znanstvenom (STEM) obrazovanju od rane dobi za zanimanja i građane 21. stoljeća (CROSBI ID 668367)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Paar, Dalibor
hrvatski
Uloga fizičara u znanstvenom (STEM) obrazovanju od rane dobi za zanimanja i građane 21. stoljeća
Nova aktivnost HFD-a je „Znanstveno (STEM) obrazovanje od rane dobi – prema suvremenom obrazovanju za zanimanja i građane 21. stoljeća“ . Današnji brzi razvoj umjetne inteligencije i automatizacija najavljuju budućnost u kojoj će roboti i softver značajno reducirati potrebu za ljudskim radnicima. Dok se otvara sve više radnih mjesta za zanimanja 21. stoljeća i samo u Europskoj uniji nedostaju milijuni stručnjaka u tom području, obrazovni sustavi educiraju za zanimanja prošlog stoljeća, a broj tih radnih mjesta pada. U Europskoj uniji je velika zabrinutost da su obrazovani sustavi zastarjeli i ne uvažavaju činjenicu da su ogromne količine aktualnih znanja dostupne učenicima putem informacijskih tehnologija. Način na koji se znanost i tehnologija uče ima malo poveznica sa načinom na koji se znanost radi ; znanost je prekrasna i zabavna, zahtijeva znatiželju, maštu i nezavisno razmišljanje. Zato je sukladno strategijama Europske komisije, znanstveno obrazovanje, posebice fiziku, potrebno uvesti od rane dobi u vrtiće i u razrednu nastavu, a suvremene fizikalne sadržaje uvoditi u predmetnu nastavu i međupredmetne sadržaje uz interdisciplinarno povezivanje. Znanost djeci otvara um čudima prirodnog svijeta, osposobljava ih kognitivnim i alatima za rješavanje problema koji će im koristiti u budućnosti. Motivacija i inspiracija su ključevi suvremenog obrazovanja. Glavni cilj treba biti da se već u ranoj dobi pobudi interes djece za fiziku i druga STEM područja. Potreban je izlazak iz razmišljanja u okvirima predmetne nastave fizike na cjelokupno formalno, neformalno i informalnog obrazovanje. Hrvatski fizičari kao znanstvenici i eksperti trebaju dati snažan poticaj suvremenom pristupu ranom učenju, djecu treba od rane dobi izložiti najaktualnijim temama današnje znanosti i tehnologije. Interferencija s neformalnim i informalnim obrazovanjem otvara brojne mogućnosti.
znanstveno obrazovanje, STEM, rano učenje
nije evidentirano
engleski
The role of physicist in early age (STEM) education for occupations and citizens of the 21st century
nije evidentirano
scientific education, STEM, early learning
nije evidentirano
Podaci o prilogu
28-28.
2018.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
11. znanstveni sastanak Hrvatskog fizikalnog društva. Knjiga sažetaka.
Smolčić, V. i sur.
Zagreb: Hrvatsko fizikalno društvo
978-953-7178-17-8
Podaci o skupu
11. znanstveni sastanak Hrvatskog fizikalnog društva
predavanje
03.10.2018-05.10.2018
Beli Manastir, Hrvatska