Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Povijesna paradigma djetinjstva (CROSBI ID 423794)

Ocjenski rad | diplomski rad

Grgić, Barbara Povijesna paradigma djetinjstva / Lukaš, Mirko (mentor); Osijek, Filozofski fakultet Osijek, . 2018

Podaci o odgovornosti

Grgić, Barbara

Lukaš, Mirko

hrvatski

Povijesna paradigma djetinjstva

Tema ovog rada je prikaz povijesnog formiranja paradigme djetinjstva u društvu i u dječjoj književnosti. U radu se daje uvid u višestruka shvaćanja pojma djetinjstvo. Shvaćanje djetinjstva razlikovalo se kroz povijest, na što su utjecale različite ekonomske, kulturne, društvene i političke promjene. U radu će se razmotriti odabrane promjene u zapadnoj Europi od antike do 20. stoljeća, kao i njihov utjecaj na oblikovanje ideja o shvaćanju djetinjstva. Mislioci koji su se pri tome posebno istaknuli su empirista John Locke i prosvjetitelj Jean- Jacques Rousseau. Radom se daje uvid u formiranje paradigme djetinjstva u praksi pisanja knjiga za djecu i o djeci. Dječja literatura i književnost za djecu, važan su dio djetinjstva, omiljeni su djeci te pridonose shvaćanju djetinjstva. Pažnja se usmjerava na priručnike o odgoju, pedagoške knjige, stripove i časopise te na prozne oblike dječje književnosti, odnosno na romane, slikovnice, basne i bajke te autobiografije. Rad prikazuje odabarne dominantne tipove dječjih likova u dječjoj književnosti pomoću konkretnih primjera u djelima Gospodar muha, Gospodar prstenova i Pipi Duga Čarapa. Razmatra se i ideja trajnog djetinjstva u djelima Alica u zemlji čudesa i Petar Pan. Na posljetku se daje uvid u povijesni pregled proznih oblika engleske književnosti od nastanka dječje književnosti u 18. stoljeću do 20. stoljeća. Iz pregleda odabrane literature prikazuju se značajne promjene u formiranju paradigme djetinjstva kroz povijest i njihov utjecaj na prezentiranje djetinjstva u dječjoj književnosti i literaturi.

engleska dječja književnost, književnost za djecu, likovi, modeli ponašanja

nije evidentirano

engleski

Historical paradigm of childhood

nije evidentirano

english children's literature, literature for children, characters, models of behaviour

nije evidentirano

Podaci o izdanju

48

31.10.2018.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet Osijek

Osijek

Povezanost rada

Pedagogija