Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Izazovi i trendovi u multimedijskoj didaktici (CROSBI ID 256550)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Matijević, Milan ; Topolovčan, Tomislav Izazovi i trendovi u multimedijskoj didaktici // Radovi Zavoda za znanstvenoistraživački i umjetnički rad u Bjelovaru, 11 (2017), 1; 87-99. doi: doi.org/10.21857/y7v64twppy

Podaci o odgovornosti

Matijević, Milan ; Topolovčan, Tomislav

hrvatski

Izazovi i trendovi u multimedijskoj didaktici

U radu su kritički analizirane spoznaje empirijskih, povijesnih, metaanalitičkih i teorijskih istraživanja u multimedijskoj didaktici, odnosno organizaciji nastave usmjerene na učenika uz pomoć različitih medija. Stoga su definirani značaj i obilježja multimedijske nastave, gdje s obzirom na suvremeno multimedijsko okruženje posebno mjesto zauzimaju i digitalni mediji. Razmatrajući obilježja multimedijske nastave prikazana je i objašnjena uloga didaktičkih i psiholoških teorija učenja u implementaciji pojedinih medija u organizaciji učenja i poučavanja. Ukazano je da u trenutno dominantnom kontekstu konstruktivističkih teorija učenja, naglasak je stavljen na ono što se naziva okolinom učenja, odnosno multimedijskom okolinom učenja. Konstruktivističke strategije učenja dodatno naglašavaju i funkcionalne mogućnosti i novitete koje nude digitalni mediji u nastavi. Odnosno, omogućuju digitalno prezentiranje, posredovanje i pohranjivanje sadržaja, obavljanje poslova s digitalnom tehnologijom te digitalno posredovanu komunikaciju. U tom pogledu do izražaja dolazi suradničko, kontekstualno i samoregulirano učenje, odnosno učenje istraživanjem, učenje rješavanjem problema, suradničko učenje, projektno učenje, učenje igrom i djelovanjem usmjereno učenje, ali i učenje pomagano digitalnim medijima. Dodatnu didaktičku vrijednost ovih strategija učenja uz pomoć različitih medija potvrđuju i spoznaje neuroznanstvenih istraživanja. Na temelju analiziranih znanstvenih činjenica te njihovih objašnjenja i tumačenja, moguće je ponuditi zaključak koji ukazuje da (digitalni) mediji sami po sebi nisu ti koji podižu kvalitetu nastave i razinu postizanja željenih ishoda učenja. Pokazuje se da su jedan od najbitnijih čimbenika postizanja željenih ishoda učenja didaktički aranžmani učenja iz domene konstruktivističke, odnosno nastave usmjerene na učenika.

didaktika, digitalni mediji, koncepti, konstruktivizam, miskoncepti, nastava, poučavanje, učenje

nije evidentirano

engleski

Challenges and trends in Multimedia Didactics

nije evidentirano

didactics ; digital media ; concepts ; constructivism ; misconcepts ; classes ; teaching ; learning

nije evidentirano

Podaci o izdanju

11 (1)

2017.

87-99

objavljeno

1846-9787

doi.org/10.21857/y7v64twppy

Povezanost rada

nije evidentirano

Poveznice